مسکو: با اقدامات آمریکا در سوریه تهدید شویم، قاطعانه پاسخ خواهیم داد

مسکو: با اقدامات آمریکا در سوریه تهدید شویم، قاطعانه پاسخ خواهیم داد
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 12:35

وزارت دفاع روسیه رسما اعلام کرد چنانچه جان نیروهای نظامی این کشور در سوریه با اقدامات آمریکا تهدید شود، مسکو قاطعانه وارد عمل خواهد شد.

العالم _ اروپا

وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه تأکید کرد چنانچه اقدامات آمریکا ارتش روسیه در سوریه را تهدید کند، مسکو قاطعانه وارد عمل خواهد شد و اینگونه تهدیدات را پاسخ خواهد داد.

بنا بر گزراش شبکه «راشاتودی»، «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه تأکید کرد، مسکو آماده است تا در صورتی که جان نظامیان روس در سوریه به خطر بیفتد وارد عمل شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه ادامه داد، این مسئله شامل هرگونه حمله به دمشق نیز می شود.

گراسیموف در این رابطه گفت: «ما مستشاران نظامی روس و نمایندگان مرکز روسی نظارت بر آتش‌بس سوریه و نظامیانی در دمشق و در پایگاه‌های نظامی سوری داریم».

این فرمانده ارشد روسیه افزود، در صورتی که جان پرسنل نظامی روس به خطر بیفتد، نیروهای مسلح روسیه با اقداماتی خاص به تمام حملات چه موشکی و چه خمپاره‌ای پاسخ خواهند داد.

وزارت دفاع روسیه گفته است که اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه تروریست‌ها در سوریه قصد دارند تا حملاتی شیمیایی را علیه غیرنظامیان انجام دهند و دولت سوریه را مقصر این حملات جلوه دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در این رابطه گفت، گروه‌های مسلح قبلا غیرنظامیان را به غوطه شرقی برده‌اند تا قربانی حملات شیمیایی باشند و کلاه‌سفیدها نیز قبلا به آنجا رفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها