برنامه مرسي براي حل فوري مشكلات مصر

برنامه مرسي براي حل فوري مشكلات مصر
پنج‌شنبه 8 تير 1391 - 12:13

العالم - سردبير روزنامه آزادي و عدالت از برنامه محمد مرسي ،رييس جمهوري منتخب مصر، براي حل فوري برخي از مشكلات در مدت 100 روز خبر داد.

"محمد جمال عرفه" سردبير روزنامه آزادي و عدالت روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: برنامه مرسي بر پايه ارايه راه حل هاي فوري براي برخي از مشكلات در این مدت استوار است  که به امنيت و رسيدگي به امور ضروري مربوط مي شود.

وي افزود: كاهش اختيارات رييس جمهوری در اعلاميه متمم قانون اساسي كه از سوي شوراي نظامي صادره شده است، يكي از مشكلات و موانع پيش روي مرسي است.

تحليل گران و روزنامه نگاران مصري، چالش هاي داخلي در بخش اقتصادي، سياسي و امنيتي و خارجي نظير محاصره غزه و سرنوشت پيمان كمپ ديويد با اسراييل را از مشکلات متعدد پيش روي محمد مرسي دانستند.

در همين حال "احمد شاهين" تحليل گر سياسي مصري نیز در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: محمد مرسي بايد رياست جمهوري خود را با نوعي تفاهم و توافق آغاز كند زيرا ارتش قدرتي تاثيرگذار است بنابر اين مرسي بايد در تعامل با مسائل منطقي و حكيمانه تصميم گيري كند.

وي افزود: مرسي بايد كمك كند تا نيروهاي انقلابي روندي را كه در پيش گرفته اند، كامل كنند زيرا در نهايت اين روند به از سرگيري فعاليت پارلمان و لغو اعلاميه متمم قانون اساسي منتهي خواهد شد و به پيروزي روند انقلاب می انجامد.

افکار عمومی مصر ناامني و فعالیت های عناصر حزب منحل شده رژیم مبارک را دو دغدغه اساسی مردم مصر و مانع حرکت مرسی می دانند.
28-11:54

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها