مقامات اتریشی:

عامل حمله به اقامتگاه سفیر ایران در وین، گرایش سلفی داشته است

عامل حمله به اقامتگاه سفیر ایران در وین، گرایش سلفی داشته است
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:45

رئیس امنیت ملی اتریش اعلام کرد که فرد مهاجم به اقامتگاه سفیر ایران در وین، گرایش سلفی و افراطی داشته است.

العالم _ اروپا

مقامات اتریشی امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند فردی که به اقامتگاه سفیر ایران در وین حمله کرد، گرایش‌های سلفی داشته است.

«مایکلا کاردایس» رئیس امنیت ملی اتریش طی نشست خبری در وین گفت که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این فرد 26 ساله آشکارا گرایش سلفی‌گری و افراطی داشته است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کاردایس توضیح داد که اشیاء یافت شده در منزل فرد مهاجم و فعالیت‌های او در شبکه‌های اجتماعی در روزهای آینده بررسی و تحلیل خواهند شد اما فعلا جزئیات بیشتری درباره پیش‌زمینه یا انگیزه‌های احتمالی او وجود ندارد.

روزنامه اتریشی «کوریر» نیز گزارش داد که نام این فرد «محمد ای» با اصالت مصری بوده و در شبکه اجتماعی «فیسبوک» یک واعظ سلفی آلمانی به نام «پی‌یر ووگل» را دنبال می‌کرد.

ساعت 23:30 شب گذشته یک مهاجم با سلاح سرد سعی داشت به اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران ورود کند که نهایتا در پی درگیری فرد مهاجم با سرباز نگهبان مقابل اقامتگاه مهاجم با شلیک گلوله کشته و سرباز نگهبان هم مجروح شد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در این باره به خبرنگار فارس گفته بود: فرد مهاجم حدود 26 ساله و ظاهرا دارای تابعیت اتریشی است و درباره هویت و انگیزه اقدامش اطلاعی واصل نیست، پلیس اتریش بلافاصله در محل اقامتگاه در حضور می‌یابد و تحقیقات خود را شروع کرده و در یک همکاری خوب موضوع را دنبال می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها