ترامپ: با تیلرسون درباره برجام اختلاف نظر داشتیم

ترامپ: با تیلرسون درباره برجام اختلاف نظر داشتیم
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 18:20

رئیس‌جمهور آمریکا پس از اخراج وزیر خارجه این کشور گفت که با او درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) اختلاف نظر داشته است.

العالم _ آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از اخراج وزیر خارجه این کشور و جایگزین کردن او با «مایک پامپئو»، رئیس سیا، در این باره اظهار نظر کرد. 

او گفت: «من فکر می‌کنم مایک پامپئو وزیر خارجه واقعاً بزرگی خواهد بود. من به او اعتماد کامل دارم.»

ترامپ درباره رکس تیلرسون هم گفت: «درباره رکس تیلرسون، من تعهد او را تمجید می‌کنم و برایش آرزوی خوشبختی دارم. او آدم خوبی است.»

او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اختلافاتش با تیلرسون گفت: «من درباره این موضوع زیاد با او صحبت نکردم. این تصمیم را خودم گرفتم. همان‌طور که می‌دانید رکس داخل کشور نبود. تصمیم کره شمالی را با مشورت افراد زیادی گرفتم، اما این تصمیم را خودم گرفتم.»

ترامپ در ادامه تأیید کرد که یکی از زمینه‌های اختلاف او با تیلرسون به موضوع توافق هسته‌ای برجام ارتباط داشته است. او گفت: «ما در واقع با یکدیگر مشکلی نداشتیم، اما درباره برخی مسائل اختلاف داشتیم. به عنوان مثال، به مسئله توافق هسته‌ای ایران اشاره کنیم. من این توافق را وحشتناک می‌دانم، اما به نظرم او مشکلی با آن نداشت.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه درباره برجام گفت: «من می‌خواستم این توافق را لغو کنیم یا کاری درباره آن انجام دهم،اما او نظر متفاوتی در این مورد داشت. بنابراین، نظر ما مثل هم نبود. با مایک پامپئو، ما فرایند فکری یکسانی داریم.»

فارس

پربیننده ترین خبرها