جروزالم‌پست از نشستی با حضور نمایندگان اسرائیل و عربستان در واشنگتن خبر داد

جروزالم‌پست از نشستی با حضور نمایندگان اسرائیل و عربستان در واشنگتن خبر داد
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 20:05

روزنامه «جروزالم‌پست» نوشته است که هیات‌هایی از رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در نشستی در واشنگتن با موضوع غزه شرکت کرده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه «جروزالم‌پست» روز سه‌شنبه از دیدار مقام‌های اسرائیلی با نمایندگان عربستان، امارات، مصر، قطر، بحرین و عمان خبر داد.

به نوشته این روزنامه، در این دیدار که به درخواست «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا و در کاخ سفید برگزار شده، طرفین درباره اوضاع انسانی در غزه گفت‌وگو کرده‌اند.

با وجود آنکه ماه‌ها بود اخباری غیررسمی از رایزنی‌های پشت پرده مقام‌های کشورهای عربی با اسرائیل منتشر می‌شد، این اولین بار است که چنین خبری رسما منتشر می‌شود.

علاوه بر کشورهای فوق، نمایندگان کانادا و چند کشور اروپایی هم در این نشست حضور داشته‌اند. با این وجود، نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین از حضور در این نشست خودداری کرده‌اند.

در هفته‌های گذشته رسانه‌های معتبر عربی گزارش داده‌اند که عربستان و مصر تشکیلات خودگردان را برای پذیرش آنچه «معامله قرن» خوانده می‌شود، تحت فشار قرار داده‌اند. گفته می‌شود بر اساس طرح پیشنهادی آمریکا، برخی اعظم اراضی فلسطین به رژیم صهیونیستی سپرده شده و تنها بخش‌هایی از کرانه باختری و غزه تحت کنترل فلسطین خواهد بود. همچنین قدس پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شده و شهری در حومه قدس پایتخت فلسطین می‌شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها