هنیه خواستار اتخاذ موضعی راهبردی در قبال تصمیم ترامپ علیه قدس شد

هنیه خواستار اتخاذ موضعی راهبردی در قبال تصمیم ترامپ علیه قدس شد
چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 11:30

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، برای مقابله با تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس باید راهبردی عمیق و کاربردی ایجاد شود به نحوی که نقطه تجمیع امت اسلام و تمام آزادگان جهان در قبال آرمان فلسطین باشد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه»‌ رئیس دفتر سیاسی حماس طی سخنان خود (از طریق ویدئو کنفرانس) در همایش همبستگی با فلسطین در بیروت اعلام کرد باید راهبردی برای کنار زدن تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس اتخاذ شود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، هنیه گفت: این راهبرد باید عمیق و دائمی باشد به نحوی که به نقطه تجمیع امت اسلام و تمام آزادگان جهان در قبال آرمان فلسطین تبدیل شود.

وی افزود: من این را می‌گویم تا با گذشت زمان «قطب‌نما» (مساله فلسطین) گم نشود خصوصا اینکه دولت آمریکا می‌خواهد جنایتش در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر با جنایت دیگری یعنی انتقال سفارتش به قدس بپوشاند تا امت فلسطین و اسلام به مسأله دیگری مشغول شوند و تصمیم خطرناک‌تر یعنی شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر فراموش شود.

هنیه تأکید کرد: کنار زدن تصمیم ترامپ علیه قدس، وحدت فلسطینی-عربی و اسلامی می‌طلبد و وحدت عربی و اسلامی باید بار دیگر برگردانده شود.

دونالد ترامپ در پانزدهم آذرماه سال جاری (1396) قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و  این کشور قرار است در  14 می (24 اردیبهشت سال آینده) سفارت خود را به قدس منتقل می‌کند.

همایش همبستگی با فلسطین در بیروت سه ‌شنبه (دیروز) آغاز شد و امروز به اتمام خواهد رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها