مذاکرات محرمانه پارلمان اروپا با کره شمالی

مذاکرات محرمانه پارلمان اروپا با کره شمالی
چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 21:02

خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ گزارش داد: اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد، هیاتی از پارلمان این اتحادیه ظرف سه سال گذشته با کره شمالی در حال مذاکرات محرمانه بوده تا این کشور را به نشستن پای میز مذاکره در مورد توقف برنامه هسته ای اش متقاعد کند.

العالم - آسیا

این هیات اروپایی با مقام های ارشد کره شمالی از جمله وزیران این کشور 14 بار دیدار کرده است و قصد دارد در آینده نزدیک نشست دیگری را با آنها در بروکسل برگزار کند.

خبر مربوط به این اقدام دیپلماتیک اروپا در مورد کره شمالی، اندکی پس از اعلام خبر غیرمنتظره تمایل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ملاقات با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، منتشر شده است.

هیات اروپایی ضمن طرفداری از مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی برای پایان دادن به مناقشه هسته ای این کشور، همچنین با مقام های ارشد آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی دیدار و گفت و گو کرده است.

اقدام دیپلماتیک اتحادیه اروپا در مورد کره شمالی از طریق بخش امور خارجه این نهاد که دفاتر دیپلماتیکی در سراسر جهان دارد، انجام می شود.

براساس این گزارش، اعلام خبر ناگهانی ملاقات میان کیم و ترامپ و تمایل کره شمالی برای مذاکره به منظور پایان دادن به برنامه هسته ای اش، میزان امیدواری به تنش زدایی را پس از ماه ها تنش بین دو کشور افزایش داده است. 

علاوه بر دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی، مقام های پیونگ یانگ و سئول نیز قصد دارند ماه آینده نشستی برگزار کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها