هشدار گوترش درباره شرایط فاجعه بار برای فلسطینی ها

هشدار گوترش درباره شرایط فاجعه بار برای فلسطینی ها
پنج‌شنبه 24 اسفند 1396 - 15:24

دبیرکل سازمان ملل، با اشاره به کاهش کمک های مالی آمریکا به آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطین سازمان ملل (آنروا) هشدار داد، تداوم این روند می تواند شرایطی فاجعه بار و غیرقابل پیش بینی برای فلسطینی ها به دنبال داشته باشد.

العالم - فلسطین اشغالی

گوترش امروز (پنجشنبه) در کنفرانس اضطراری جمع آوری کمک مالی برای فلسطین در رم ایتالیا گفت: سرمایه گذاری در برنامه های سازمان ملل باعث رفع ناامیدی و سایر عواملی می شود که افراط و تندروی را به دنبال دارد.

دبیرکل سازمان ملل در حساب کاربری اش در توئیتر نیز خواستار حمایت از آنروا شد و گفت: حمایت از این آژانس نه تنها به لحاظ ابراز همدردی و همبستگی بشریت با پناهندگان فلسطینی اهمیت دارد بلکه در حکم سرمایه گذاری برای صلح و آرامش است.

پس از آنکه ترامپ اعلام کرد، واشنگتن از این پس قدس را به ‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به ‌رسمیت می ‌شناسد، حکومت خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد، از این پس آمریکا را شریک مذاکرات صلح بشمار نمی آورد. 

اندکی بعد ترامپ تهدید کرد که امکان دارد کمک آمریکا به حکومت خودگردان فلسطین قطع شود. 

دولت ترامپ سرانجام در ژانویه اعلام کرد که از کمک سالانه خود به آنروا، 65 میلیون دلار کم کرده است.

بانک جهانی در گزارش امروز خود اعلام کرد، شرایط نوار غزه به قدری اسفبار است که باید با کمک های بین المللی و اجازه داد و ستد آزادانه تر از سوی اسرائیل و مصر با این شرایط مقابله کرد.

پربیننده ترین خبرها