بالاترین سطح روابط تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی

بالاترین سطح روابط تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
شنبه 10 تير 1391 - 13:12

يک روزنامه ترکيه‌اي سطح روابط تجاري دولت رجب طيب اردوغان را با رژيم صهيونيستي بالاترين سطح تبادلات تجاري طي سال‌هاي گذشته ارزيابي کرد.

به گزارش روز شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، پس از حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره ترکیه که قصد شکستن محاصره نوار غزه را داشت، دولت رجب طیب اردوغان تلاش کرد چهره‌ای اسراييل ستيز از خود در منطقه و کشورهای اسلامی به نمايش بگذارد. اما در عمل دولت اردوغان از سطح روابط اقتصادی خود با اسرائیل نکاست و بلکه سطح روابط تجاري اين كشور را با رژيم صهيونيستي به بالاترين حد افزایش داد.

روزنامه «آقشام» چاپ آنکارا در این باره نوشت اکنون آتش تنش ميان تركيه و اسرائیل فروکش کرده است و اکنون آنکارا و تل‌ آویو بي سابقه‌ترين سطح روابط تجاری دوجانبه را طی پنج سال گذشته ثبت کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه سطح تبادلات تجاری ترکیه و اسرائیل با افزايش 20  در سال 2011 ، به رقمي بالغ بر 17،2 ميليارد دلار رسیده است که این رقم  در مقايسه با سال 2010 كه  بالغ بر 8،1 میلیارد دلار بود به دو برابر رسیده است.

بر پايه این گزارش، میزان صادرات اسرائيل به تركيه ترکیه نیز در سال 2011 ، 40 درصد افزايش یافت. بر اين اساس، ميزان 31،1 ميليارد دلار صادرات اين رژيم به تركيه ، طي سال 2011 به رقمي بالغ بر 86،1 ميليارد دلار افزايش يافت.

ناظران عرب بر اين باورند كه جنجال رسانه اي اردوغان در اخراج سفير اسراييل از تركيه به سبب خودداري رژيم صهيونيستي از عذرخواهي از كشتار فعالان صلح ترك در ناوگان آزادي اقدامي تبليغاتي  و همسو با افزايش احساسات ضد صهيونيستي در منطقه است و هدف از آن پنهان نگاه داشتن رابطه راهبردي تركيه با رژيم صهيونيستي است.

 

26

 

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها