اولمرت: در جنگ با حزب الله شکست خوردیم/ فساد نتانیاهو سر به فلک کشیده است

اولمرت: در جنگ با حزب الله شکست خوردیم/ فساد نتانیاهو سر به فلک کشیده است
جمعه 25 اسفند 1396 - 16:02

ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ارتش این رژیم در برابر حزب الله لبنان در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی شکست خورده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه رای الیوم در گزارشی به قلم زهیر اندراوس نوشته که ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین رژیم اسرائیل در کتاب زندگینامه خود به طور رسمی و علنی به شکست ارتش این رژیم در جنگ سال 2006 میلادی علیه لبنان اذعان کرده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت بخشی از کتاب زندگینامه ایهود اولمرت را منتشر کرده که وی آشکارا به شکست رژیم اسرائیل در جنگ یاد شده اذعان می کند و می گوید: "من مسئولیت همه ناکامی های جنگ دوم لبنان را برعهده می گیرم" .

ایهود اولمرت سال 2017 میلادی بعد از 16 ماه زندان به خاطر محکومیت در پرونده های فساد آزاد شد. او به 27 ماه زندان محکوم شده بود اما دستگاه قضایی تصمیم گرفت که اولمرت را زودتر در 29 ماه ژوئن سال گذشته آزاد کند.

این کتاب جدید اولمرت از سانسور ناظر نظامی رژیم اسرائیل گذشته است. این ناظر اولمرت را به تخلف و خدشه به امنیت این رژیم متهم کرده بود. تحقیقات در این باره تا چند هفته پیش ادامه داشت تا اینکه وزارت امور امنیتی رژیم اسرائیل اعلام کرد که پرونده علیه اولمرت را بسته و اجازه انتشار کتاب را به او داده است. اولمرت این کتاب را در طول دوره سپری کردن زندان نوشته است.

در این کتاب آمده که جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی با ناکامی ها و شکست های زیادی همراه بوده است.

در این کتاب همچنین خاطرنشان شده که روز چهاردهم ماه اوت سال 2006 میلادی و بعد از پایان جنگ و اجرای آتش بس، اولمرت در پارلمان اسرائیل حاضر شده و گفته "من مسئولیت همه ناکامی ها را می پذیرم. شخصا آن را می پذیرم و هیچ فرد دیگری غیر از خودم را متهم نمی کنم".

اولمرت در کتاب جدید خود گفته است، "خود را قربانی معرفی نکردم. هیچ فرد دیگری را مسئول شکست ندانستم؛ از جمله وزیرانی که در آن دوره در دولت تحت ریاست من بودند. خودم مسئول شکست بودم و همچنان هم هستم".

اولمرت در این کتاب تاکید کرده که به محض پایان جنگ، بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر کنونی رژیم اسرائیل) و نفتالی بینت (وزیر آموزش کنونی رژیم اسرائیل) شروع به سوء استفاده از نتایج جنگ و ترور شخصیتم کردند. در این بین عناصر دیگری از جریان راست نیز همراهی کردند و از کمک های مالی ثروتمندان یهودی ساکن خارج برای ترور شخصیت من بهره بردند.

اولمرت در کتاب خود خاطرنشان کرده، نتانیاهو و تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی جناح راست از نتایج جنگ برای ضربه زدن به کابینه او و تلاش برای سرنگون کردن آن بهره برداری کردند. آنها از تظاهرات ضد جنگ افسران و نظامیان ذخیره نیز استفاده کردند. همچنین اعضای مرکز حزب لیکود به ریاست نتانیاهو علیه من تظاهرات کردند و نتانیاهو همه آنها را شخصا برای ضربه زدن به من تحریک کرد.

به گزارش تسنیم، اولمرت در این کتاب به شدت به نتانیاهو و ساره همسرش حمله کرده و گفته است، نتانیاهو به از بین بردن همه چیزهای خوب ادامه می دهد. او و خانواده اش به زیان اسرائیلی ها و دوستان ثروتمند اسرائیل در داخل و خارج گام بر می دارند.

وی تاکید کرده که شیوه زندگی نتانیاهو و خانواده اش مغرورانه و متکبرانه همراه با ریخت و پاش اموال عمومی برای خوشگذرانی است. این ریخت و پاش ها سر به فلک کشیده و در نوع خود منحصر به فرد است.

پربیننده ترین خبرها