واکنش آتشین روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا

واکنش آتشین روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا
جمعه 25 اسفند 1396 - 16:52

معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به مقامات آمریکایی که تحریم های جدید علیه مسکو را رقم زده اند، اقدام آنان را بازی با آتش خواند.

العالم ـ اروپا

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه (امروز) در واکنشی تند به تحریم‌های جدید واشنگتن گفته است کسانی که در آمریکا با توسل به تحریم‌های جدید، قصد تخریب روابط با کرملین را دارند، «با آتش بازی می‌کنند.»

وی تاکید کرده که مسکو به مقابله به مثل با تحریم‌ جدید آمریکا که علیه 19 فرد و پنج سازمان روسیه از جمله سرویس امنیتی آن وضع شده، مبادرت خواهد کرد.

دولت آمریکا علت تحریم‌های جدید علیه روسیه را دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده است.  این تحریم‌ها که روز پنج‌شنبه (24 اسفند / 15 مارس) اعلام شدند، شدیدترین تحریم‌هایی هستند که از زمان به قدرت رسیدن ترامپ علیه روسیه مقرر شده‌اند. گفته می‌شود که قرار است هنوز تحریم‌های دیگری هم علیه روسیه مقرر شوند.

این تحریم‌ها، دارایی‌های تمامی افراد و سازمانهای ذکر شده را مسدود می‌کند و همچنین به شهروندان آمریکایی اجازه انجام تراکنش مالی با آنها را نمی‌دهد.

یکی دیگر از علل این تحریم ها، حمله معروف با بدافزار «نات ‌پتیا» ذکر شده که آمریکا و انگلیس ماه گذشته آن را به ارتش روسیه نسبت دادند.

تحریم‌های آمریکا بسیاری از افسران سازمان اطلاعات روسیه (GRU) را دربرمی گیرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که سازمان اطلاعات روسیه و همچنین ارتش این کشور "به طور مستقیم" در مبارزات انتخاباتی آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی دست داشته‌اند.

روسیه همواره اتهامات علیه خود را رد و دخالت در انتخابات آمریکا و حملات سایبری ادعایی  غرب را تکذیب کرده است.

پربیننده ترین خبرها