افزایش تلفات نظامیان سعودی در جنوب عربستان

افزایش تلفات نظامیان سعودی در جنوب عربستان
شنبه 26 اسفند 1396 - 16:44

منابع یمنی از گسترش درگیری بین نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی با نظامیان سعودی و شبه‌نظامیان وابسته به آنان در نوار مرزی دو کشور خبر دادند.

العالم - یمن

درگیری‌ها در نوار مرزی یمن با عربستان گسترش یافته و اسامی مواضع و روستاهایی در جازان، نجران و عسیر بر سر زبان‌ها افتاده که در طول قریب به سه سال گذشته شاهد هیچ درگیری نبوده است.


                                                        موقعیت نجران و جازان  

با وجود اینکه ارتش عربستان طی یک سال و نیم پیش تاکنون گروه‌های مسلحی را که از استان‌های یمن به خدمت گرفته به جبهه‌های مرزی گسیل کرده اما شمار کشته‌های سعودی به طور قابل توجهی بالا رفته است.

این در حالی است که یک مسئول نظامی در گفت وگو با وبگاه یمنی «مراسل» از مشخص شدن دامنه گسترده‌تری برای درگیری‌های مرزی خبر داد و گفت: نیروهای ارتش و حوثی‌ها دیروز جمعه حمله گسترده‌ای را به پایگاه‌های ارتش عربستان در ارتفاعات النسور و سایت عفره در جازان ترتیب دادند که شماری کشته و زخمی در صفوف ارتش عربستان برجای گذاشت و همزمان شماری از افراد مسلح طرفدار سعودی نیز در حمله دیگر حوثی‌ها در جبل ام الریاح در منطقه عسیر کشته و زخمی شدند.

منطقه جازان همچنین شاهد حمله دیگری به مواضع ارتش عربستان در پس ارتفاعات قیس بود و برای اولین بار محل تجمع نظامیان و خودروهای زرهی ارتش عربستان در سایت جوبح و روستای المعزاب در جیزان و همچنین در مواضع سهوه، ثیا و قله حسن در عسیر هم هدف حمله توپخانه‌ای ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت.

2 نظامی دیگر سعودی هم با نام‌های عوض عبدالله ال محسون البحیری ومحمد سالم العضیدی العطوی، هدف تک تیراندازهای ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفته و دو خودروی نظامی رادر سایت های نظامی در نجران و عسیر منهم کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها