تنبیه دانش آموزان آمریکایی شرکت کننده در تظاهرات

تنبیه دانش آموزان آمریکایی شرکت کننده در تظاهرات
شنبه 26 اسفند 1396 - 19:13

مسئولان دبیرستانی در پنسیلوانیا اعلام کردند دانش آموزانی که کلاس درس را رها کرده اند تا در تظاهرات علیه خشونت مسلحانه در مدارس شرکت کنند، تنبیه خواهند شد.

العالم-آمریکا

 به نقل از ایندیپندنت، پس از افزایش موج اعتراضات و انتقادها از پیامدهای حمل سلاح در آمریکا بویژه افزایش خشونت در مدارس مسئولان یک دبیرستان در پنسیلوانیا اعلام کردند دانش آموزانی که کلاس درس را رها کرده اند تا در تظاهرات علیه خشونت مسلحانه در مدارس شرکت کنند، تنبیه خواهند شد.
این رشته تظاهرات در پی تیراندازی ماه گذشته در دبیرستانی در فلوریدا آغاز شده است. در پی این تیراندازی 17 نفر شامل دانش آموزان و مسئولان دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس جان خود را در (14 فوریه) از دست دادند.
مسئولان دبیرستان پِنریج گفتند 200 دانش آموز را که روز چهارشنبه (23 اسفند) کلاس درس را رها کرده بودند تا در تظاهرات علیه خشونت مسلحانه شرکت کنند، یک روز در حالت بازداشت نگاه داشته اند. تظاهرات علیه خشونت مسلحانه در مدارس روز چهارشنبه در تمام آمریکا برگزار شد. ده ها هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند که 225 نفر از آنها از دانش آموزان دبیرستان پِنریج بودند.
دبیرستان پِنریج به جای شرکت در تظاهرات یک گردهمایی سکوت به مدت 17 دقیقه را برگزار کرده بود. در این مراسم، 800 دانش آموز شرکت کردند که در این 17 دقیقه سکوت تصاویری را در بزرگداشت قربانیان مدرسه مارجوری استونمن داگلاس تماشا کردند. ژاکلین راتیگان سرپرست دبیرستان پِنریج گفت، دانش آموزانی که این گردهمایی را به منظور شرکت در تظاهرات ترک کرده اند تنبیه خواهند شد.
راتیگان افزود: «خوشحال هستیم که دانش آموزان طی 17 دقیقه گردهمایی سکوت کردند.» بر خلاف دبیرستان پِنریج، بسیاری از مدارس دانش آموزان خود را برای شرکت در تظاهرات آزاد گذاشته بودند.

صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها