رایزنی سران آلمان و چین در زمینه اقدام درباره سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ

رایزنی سران آلمان و چین در زمینه اقدام درباره سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ
يکشنبه 27 اسفند 1396 - 10:31

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگویی تلفنی بر اقدام علیه مسائل موجود در زمینه تعرفه فولاد توافق کردند.

العالم _ اروپا

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با «شی جیپینگ» رئیس‌جمهور چین در زمینه تهدید‌هایی که واشنگتن درمورد اعمال تعرفه‌ها و مازاد ظرفیت مطرح کرده است، رایزنی کرد.

بر طبق گزارش خبرگزاری آلمان، قرار است که آلمان و چین در جریان نشست آتی گروه 20 برای حل مشکلات به وجود آمده در این مورد اقدام کنند.

دو طرف در گفت‌وگوی روز گذشته توافق کردند که به راهکاری در زمینه اعمال تعرفه فولاد دست یابند. مرکل و جینپینگ بر همکاری چند جانبه در زمینه تجارت جهانی تاکید کردند. «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان با اعلام این موارد گفت که طرفین انتخاب مجدد دیگری را تبریک گفتند و خواستار گسترش روابط راهبردی میان برلین و پکن شدند.

سران چین و آلمان همچنین از یکدیگر برای سفر و دیدار متقابل دعوت کردند. خبرگزاری شینهوا اعلام کرد که شی به مرکل گفت که دو کشور باید خود را برای روابط جدید و همکاری میان طرفین آماده کنند.

 چندی پیش با وجود هشدارهای بین‌المللی درباره احتمال آغاز «جنگ تجاری» در نتیجه اقدام آمریکا در افزایش تعرفه‌های واردات آلومینیوم و فولاد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی برای انجام این کار را امضا کرد.

آمریکا بزرگ‌ترین واردکننده فولاد جهان است و به تنهایی، 8 درصد از فولادهای صادراتی دنیا را پذیراست؛ در سال 2016، آمریکا 15 درصد بیشتر از دومین و سومین واردکننده فولاد _ یعنی آلمان و کره جنوبی - فولاد از گمرکات خود ترخیص کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها