بزرگترین عملیات پولشویی در عربستان

بزرگترین عملیات پولشویی در عربستان
يکشنبه 11 تير 1391 - 15:18

روزنامه نگار و نويسنده عربستاني از بزرگترين عمليات پولشويي در تاريخ عربستان از طريق اعطاي وام خارج از چارچوب بانکها، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "صالح الشیحی" در گزارشی در روزنامه الوطن نوشت: برخی افراد با اعطای وام به شهروندان خارج از چارچوب بانکی و کلاه برداری از آنها، اکنون به رقیب بانکها تبدیل شده اند.

وی افزود: مسأله بسیار عجیب آن است که این افراد تبلیغات خود را با شماره تلفن روی دستگاه خودپرداز بانکها قرار می دهند، بدون آنکه هیچگونه نگرانی از پیگرد داشته باشند .. آنها پیشنهاد می کنند که اگر با مشکل پرداخت وام مواجه شده اید، تماس بگیرید تا در نیم ساعت فرایند دریافت یک وام جدید را طی کنید، ولی بدون آنکه از  روش آن باخبر شوید.

این نویسنده خاطرنشان کرد: حتی پس از آنکه بانکها تبلیغات آنها را از روی دستگاه خودپرداز بر می دارد، انها دوباره با جرأتی بسیار عجیب، تبلیغاتشان را در محل قبلی می چسبانند.

الشیحی تأکید کرد: روزنامه الوطن گزارش داده است که 50 درصد از شکایتها در خصوص پیامدهای اینگونه وامها از سوی زنان معلم است .. آنها شکایت کرده اند که در بانکها چکهایی با دو برابر  مبلغی که وام گرفته اند به اجرا گذاشته شده است .. آنها دو راه بیشتر پیش رو ندارند، یا اینکه چک طرفهایی را که برای آنها وام گرفتنه اند پاس کنند، و یا اینکه به اتهام صدور چک بدون محل به زندان بروند.

الشیحی گفت: این آمار از تله ای بزرگ برای به دام انداختن مردم در یک عملیات پولشویی است.

این روزنامه نگار عربستانی با اشاره به سکوت مسئولان در خصوص این پدیده، خاطرنشان کرد: تنها قربانیان این نوع عملیات پولشویی شهروندان هستند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها