عریقات: دولت آمریکا تهدیدی برای امنیت نظام جهانی است

عریقات: دولت آمریکا تهدیدی برای امنیت نظام جهانی است
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 02:18

صائب عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) گفت: دولت آمریکا تهدیدی برای ثبات و امنیت نظام جهانی است.

العالم-فلسطین

صائب عریقات روز یکشنبه افزود: رفتار دولت آمریکا نظام حقوقی بین المللی را خراب می کند و باعث انزوای آمریکا می شود.

وی با اشاره تهدیدهای آمریکا درخصوص قطع کمک های خود از کشورهایی که در خصوص رژیم صهیونیستی و مسائل خاورمیانه با آمریکا همراه نشوند گفت: این رفتار در قرن21خصمانه و شرم آور است.

عریقات اضافه کرد: این رفتار دولت آمریکا ما را به یاد رفتار کشورهای استعمار گر در قرن های گذشته می اندازد که تلاش می کردند تا قدرت خود و مجازات هایی را علیه ملت های ضعیف تحمیل کنند، اما نتوانستند خواست خودشان را بر اراده ملت های آزاد دیکته کنند.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تاکید کرد همکاری قوی میان دولت آمریکا و راست افراطی اسرائیل برای حمله سازمان یافته علیه حقوق مردم ما و قطع کمک از مردم فلسطین، تنها منافع ملی آمریکا و مردم آمریکا را تهدید نمی کند، بلکه در وهله اول اهانت و تشویه جایگاه آمریکا و در وهله بعدی اهانت و تشویه جایگاه جامعه جهانی است.

صائب عریقات در پایان ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی به صورت عملی برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی اقدام کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال جاری در یک سخنرانی تصمیم جنجالی خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

ترامپ در این سخنران همچنین دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که در حال حاضر در تل آویو است به قدس منتقل شود.

با این وجود، مایک پنس معاون ترامپ گفته بود که این اتفاق دست کم تا پایان سال 2019 روی نخواهد داد.

درپی این تصمیم ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به قطعنامه پیشنهادی مصر رای به لغو این تصمیم ترامپ داد اما با وجود تایید همه 14 عضو دیگر این شورا، آمریکا آن را وتو کرد.

پس از وتوی آمریکا سازمان ملل در اقدامی دیگر قطعنامه مزبور را در مجمع عمومی خود به رای گذاشت که با موافقت 128 کشور جهان تصویب شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها