نشست آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در مورد خلع سلاح کره شمالی

دوشنبه 28 اسفند 1396
07:28
نشست آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در مورد خلع سلاح کره شمالی کاخ ریاست جمهور کره جنوبی اعلام کرده که مشاوران ارشد امنیت ملی سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، روزهای شنبه و یکشنبه در خصوص کره شمالی و خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، نشست سه جانبه برگزار کرده اند.

العالم ـ آسیا

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داده که در نشست دو روزه این سه کشور که در سانفرانسیسکو آمریکا برگزار شده، زمینه های دیدار احتمالی رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی مورد بررسی قرار گرفته است.
در این نشست چانگ ایو یونگ، رییس امنیت ملی کره جنوبی، مک مستر، مشاور ارشد امنیت ملی امریکا و شوتارو یاچی، مشاور ارشد امنیت ملی ژاپن، در مورد نشست سران دو کره نیز به بحث و بررسی پرداختند.
مشاوران امنیتی این سه کشور درباره "خلع سلاح شبه جزیره کره" گفت وگو و موافقت کرده اند که اشتباهات گذشته را تکرار نکنند و با یکدیگر همکاری نمایند.
مقام های کره شمالی نیز برای فراهم کردند مقدمات برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی، در هفته جاری به دو کشور سوئد و فنلاند سفر کرده اند.
به نظر می رسد ترامپ پس از ماه ها تشدید تنش میان کشورش و کره شمالی، سرانجام تصمیم گرفته نخستین رئیس جمهوری آمریکا باشد که با کیم جونگ اون دیدار می کند.

0% ...

آخرین اخبار

مشاغل تازه زیر سایه جنگ؛ نبرد مردم غزه برای تأمین معاش در میان آوارها


تاکید ایران و روسیه بر خروج فوری نیروهای صهیونیستی از لبنان


اردوغان با پزشکیان درباره مذاکرات ایران-آمریکا


پیش‌بینی‌ها در منطقه... رئیس جمهور ایران فردا به اسلام آباد سفر می‌کند


لبنان پس از ژنو؛ بازتاب نقش ایران در تثبیت آتش‌بس لبنان و پیگیری خروج "اسرائیل" از این کشور


رئیس جمهوری :سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونسیتی عامل ناامنی در منطقه است


صدای مادران داغدار میناب در شورای حقوق بشر؛ روایت یک مادر از رنج بازماندگان حمله به مدرسه شجره طیبه


لیبرمن: توافق بین آمریکا و ایران «بزرگترین فاجعه سیاسی» است


قالیباف به عمان رفت


حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۷