شلیک مرگبار پسر ۹ ساله آمریکایی به سر خواهرش/ اختلاف بر سر دسته بازی کامپیوتری

شلیک مرگبار پسر ۹ ساله آمریکایی به سر خواهرش/ اختلاف بر سر دسته بازی کامپیوتری
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 18:05

پسر مسلح ۹ ساله آمریکایی در شهر ممفیس واقع در ایالت تنسی به خاطر نزاع بر سر یک بازی ویدیویی خواهر ۱۳ ساله خود را با شلیک گلوله کشت.

العالم ـ آمریکا

شلیک مرگبار پسر ۹ ساله آمریکایی در شهر ممفیس به سر خواهر ۱۳ ساله اش، در حالی اتفاق افتاد که این دو بر سر دسته بازی کامپیوتری با یکدیگر درگیر شدند و پسر با یک تفنگ از پشت به سر خواهرش شیک کرد. هنوز مشخص نیست که سلاح چطور به دست این کودک رسیده است.

به گفته پلیس محلی این دختر ۱۳ ساله در بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخت.

به گفته پلیس احتمالا وی در تلویزیون یا بازی‌های ویدیویی این مساله را دیده اما درک درستی از کاری که انجام داده نداشته است.

براساس گزارش موسسه غیرانتفاعی «آرشیو خشونت با سلاح گرم (Gun Violence Archive)»، تنها در سه ماه اول سال جدید میلادی قریب به ۳۰۰۰ هزار نفر در حوادث تیراندازی جان خود را در ایالات متحده آمریکا از دست داده‌اند.

آمریکا یکی از معدود کشورهایی است که قانون اساسی آن از حق داشتن اسلحه حمایت می‎کند. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال حوادث اخیر دبیرستان داگلاس ایالت فلوریدا که منجر به جان باختن 17 دانش آموز شد در جمع خانواده های دانش آموزان این دبیرستان در کاخ سفید به جای حمایت از ممنوعیت خرید و فروش سلاح، گفته بود که مسلح کردن معلمان می تواند در برابر چنین حملاتی موثر باشد، این سخنان آن چنان ناباورانه بود که برخی ها از آن عنوان طنز یاد کردند.

با توجه به این رویکرد ترامپ، بی شک بیش از حقوق شهروندی و امنیت برای آمریکایی‌ها، منافع مادی لابی‌های اسلحه سازی برای رئیس جمهور آمریکا تعیین کننده است. منافعی که ترامپ ورودش را به کاخ سفید مدیون حمایت همین لابی‌ها و  شرکت‌های اسلحه سازی می‌داند و بی‌جهت نیست که با وجود حادثه مرگبار فلوریدا حاضر به محدودسازی کاربرد اسلحه در آمریکا با توجه به منابع شرکت‌های اسلحه سازی نشد.

سخنان ترامپ انتقادات و واکنش های متعددی را در آمریکا به ویژه از سوی مخالفان قانون سلاح و خانواده های قربانیان به دنبال داشت.

پس از این واقعه «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در دیدار با جان کوربین سناتور جمهوریخواه ،خواستار ارائه طرحی به کنگره برای نظارت بیشتر بر پیشینه خریداران سلاح شده است.

انتقادها نسبت به شرایط فروش اسلحه در ایالات متحده پس از حادثه تیراندازی روز چهارشنبه در دبیرستان داگلاس ایالت فلوریدا، افزایش یافته‌است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها