چرا وزیر خارجه فرانسه نشست بروکسل را ترک کرد؟/ مخالفت موگرینی با لودریان برای تحریم ایران

چرا وزیر خارجه فرانسه نشست بروکسل را ترک کرد؟/ مخالفت موگرینی با لودریان برای تحریم ایران
دوشنبه 28 اسفند 1396 - 22:56

درخواست وزیرخارجه فرانسه برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران درنشست بروکسل با مخالفت جدی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مواجه شد.

العالم ـ اروپا

«ژان ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه خواستار اعمال تحریم های جدید علیه ایران در نشست امروز (دوشنبه) بروکسلشده بود که با مخالفت جدی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقامات شرکت کننده در این نشست روبرو شد.

بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، لودریان امروز (دوشنبه) این درخواست را در بروکسل پایتخت بلژیک مطرح کرده بود. 
به دنبال این ناکامی، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در توییتی خاطرنشان کرد، لودریان به طور ناگهانی و پیش از شروع نشست امروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره ایران، بروکسل محل برگزاری این نشست را ترک کرد.

فرانسه تاکنون در خصوص اقدام وزیر خارجه این کشور اظهار نظر نکرده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز با استناد به یک سند محرمانه گزارش داده بود که آلمان، فرانسه و انگلیس با هدف ترغیب «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، برای ماندن در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌اند تحریم‌هایی جدید علیه ایران اعمال کند. گفته شده بود که تحریم‌های پیشنهادی سه کشور اروپایی، افراد دخیل در برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های تهران در سوریه را هدف خواهند گرفت.

ایران هرگونه گفت وگو درباره موضوع دفاع موشکی را به شدت رد کرده است.

فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (دوشنبه) و پیش از نشست شورای امور خارجی این اتحادیه در بروکسل در واکنش به انتشار این خبر گفته بود که هیچ پیشنهادی برای تحریم‌های بیشتر ایران وجود ندارد، بحث امروز بر ادامه اجرای توافق هسته ای ایران متمرکز است. 

ناظران می گویند که شرکت نکردن لودریان در نشست بروکسل و ترک ناگهانی نشست با اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارتباط دارد.

پربیننده ترین خبرها