نماینده فلسطین: آمريکا شورای حقوق بشر را برای رای ندادن به نفع فلسطين تحت فشار قرار می دهد

نماینده فلسطین: آمريکا شورای حقوق بشر را برای رای ندادن به نفع فلسطين تحت فشار قرار می دهد
سه شنبه 29 اسفند 1396 - 21:10

 ابراهیم خریشه فرستاده فلسطین به شورای امنیت تصریح کرد: آمریکا شورای حقوق بشر را برای رای ندادن به فلسطین تحت فشار قرار می دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

ابراهیم خریشه در گفتگو با روزنامه الحیات گفت: شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل در ژنو، دیروز بررسی گزارش هایی را که از سوی دبیر ویژه فلسطین و کمیساریای عالی سازمان ملل به این شورا ارسال شده است آغاز کرد.

خریشه ادامه داد: دولت آمریکا فشارهای زیادی را برای لغو بررسی های این گزارش ها در بند هفتم و اجرای بررسی آنها را در بند چهارم اعمال کرده است.

وی همچنین افزود: بند هفتم ویژه بررسی این گزارش های فلسطینی است در حالی که بند چهارم شرایط و احوالات حقوق بشر را در جهان بررسی می کند، و بیانیه های عام و کلی درباره آنها صادر می شود که شامل کشورهای مختلف جهان می شود و کشور خاصی مورد نظر آن نیست.

ابراهیم خریشه همچنین اظهار داشت: فشارهای واشنگتن به حدی رسیده است که برخی کشورها را به توقف کمکهای آمریکا به آنها تهدید می کند و آنها را تهدید کرده است در صورتی که با لغو بند هفتم موافقت نکنند کمکهای آمریکا به آنها قطع خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: هیئت های آمریکایی به ژنو رسیده اند و برگزاری دیدارها و نشست ها با هیئت های مختلف را آغاز کرده اند تا در آرای آنها تاثیر گذار باشند. وی افزود: احتمال دارد رای گیری روز جمعه آینده برای تصویب چهار قطعنامه به نفع فلسطین برگزار شود.

این قطعنامه ها عبارتند از : حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین، نه به قانونی شدن شهرک های صهیونیستی، درخواست توقف تجاوزهای اسرائیل به خاک فلسطین و بازخواست و محاکمه دولت اسرائیل که این تجاوزها را مرتک شده است.

پربیننده ترین خبرها