چاووش‌اوغلو: درباره منبج با آمریکا تفاهم داریم نه توافق/ ی.پ.گ باید از تمام شهرها خارج شود

چاووش‌اوغلو: درباره منبج با آمریکا تفاهم داریم نه توافق/ ی.پ.گ باید از تمام شهرها خارج شود
چهارشنبه 1 فروردين 1397 - 15:40

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه فعلا به توافقی با آمریکا درباره منبج نرسیده‌اند، تاکید کرد که یگان‌های مدافع خلق کُرد باید از تمام شهرهای تحت کنترل خود خارج شوند.

العالم - ترکیه

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) گفت که با آمریکا بر سر منبج به تفاهم رسیده‌اند و هنوز توافق رسمی حاصل نشده است.

چاووش‌اوغلو در واکنش به اظهارات شب گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه هیچ توافق با ترکیه درباره منبج به دست نیامده گفت: «فعلا به فهم مشترک در این باره رسیده‌ایم...ما خواستار توافقی هستیم که درپی آن کردها از منبج عقب‌نشینی کنند».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی اما تاکید کرد که فقط خروج ی.پ.گ از منبج کافی نیست بلکه آنها باید از دیگر شهرهایی که تحت کنترل دارند، خارج شوند.

پیشتر «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حصول هرگونه توافق با ترکیه بر سر منبج و خروج شبه‌نظامیان کُرد از این شهر را تکذیب کرده بود. 

آنکارا معتقد است دولت پیشین و کنونی آمریکا به وعده خود برای عقب راندن شبه‌نظامیان کُرد و یگان‌های مدافع خلق (YPG) از منبج و غرب رودخانه فرات عمل نکرده و به جای آن با ارسال سلاح از کردها حمایت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها