مذاکره اروپا برای تحریم های جدید روسیه در بروکسل

مذاکره اروپا برای تحریم های جدید روسیه در بروکسل
چهارشنبه 1 فروردين 1397 - 16:40

وزیر امور خارجه لیتوانی گفته است که وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه نشست دوشنبه (28 اسفند ماه) در بروکسل، درباره تحریم های جدید علیه روسیه تبادل نظر کرده اند.

العالم ـ اروپا

پایگاه خبری 'ایوآبزرور' گزارش داد که 'لیناس لینکویسیوس' (Linas Linkevicius) وزیر امور خارجه لیتوانی گفته است، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه نشست دوشنبه گذشته (28 اسفند ماه 1396) در بروکسل، درباره تحریم های جدید روسیه 'تبادل نظر' کرده اند که همزمان با پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، تشکیل شده بود.
وی خاطرنشان کرده، یکی از تحریم های مطرح شده، ممنوعیت صدور ویزا و توقیف دارایی های روس هایی بود که در برگزاری انتخابات در شبه جزیره کریمه (در اوکراین) نقش داشته اند. 
به گفته لینکویسیوس، در راهروها صحبت از تحریم روسیه به علت مسائل مختلف مطرح بوده، به خصوص که نشست وزیران با انتخابات روسیه همزمان شده بود و در این زمینه مطرح شد افرادی که انتخابات کریمه را سازماندهی و برگزار کرده اند، می توانند هدف تحریم قرار گیرند.
وزیر خارجه لیتوانی گفته، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در این نشست، درخواستی برای اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه در ارتباط با موضوع 'سرگئی اسکریپال' جاسوس سابق روس مطرح نکرد، اما گفت: در صورت همکاری نکردن مسکو در تحقیقات انگلستان در این باره، ممکن است چنین درخواستی مطرح شود. 
وزیر امور خارجه لیتوانی در عین حال خاطرنشان کرده، در جریان تبادل نظرها، احتمال تحریم هایی مانند منع صدور روادید و توقیف اموال مقام های روسیه در آینده، در ارتباط با موضوع اسکریپال مطرح شده است. 
لینکویسیوس تصریح کرده، اتحادیه اروپا در این زمینه می تواند از قانون 'ماگنیتسکی' به عنوان الگو برای اعمال تحریم های حقوق بشری علیه روسیه استفاده کند و برخی کشورهای اتحادیه اروپا هم اکنون اقداماتی علیه مسکو به اجرا گذاشته اند، اما تدابیر در سطح اتحادیه اروپا موثرتر خواهد بود. 
به گفته وزیر امور خارجه لیتوانی، جدیت موضوع حمله به اسکریپال در خاک انگلیس، تا حدی است که بطور مشروع میت وان از ماده چهارمنشور سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) استفاده کرد. این ماده 'رایزنی هایی' را در صورت تهدید امنیت هر یک از کشورهای عضو، پیش بینی می کند. 
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، روز دوشنبه در بیانیه ای ضمن ابراز همبستگی با انگلیس، اعلان کردند: اتهامات لندن علیه مسکو در این ارتباط را بسیار جدی تلقی می کنند. وزیر امور خارجه لیتوانی در این خصوص گفته، صدور این بیانیه از این لحاظ مهم بود که به مسکو نشان داده شود که انگلیس به علت 'برگزیت'، هدف نرم و آسانی محسوب نمی شود. 
وی خاطرنشان کرده، وزیر امور خارجه یونان به رغم موافقت با بیانیه اتحادیه اروپا، در پشت صحنه با مقصر دانستن روسیه در ارتباط با موضوع حمله با عامل شیمیایی به جاسوس سابق در انگلیس مخالفت و تاکید کرد که کارشناسان سازمان منع سلاح های شیمیایی باید در این زمینه نظر بدهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها