اعتراف آمریکا به ناتوانی در برابر موشک های مافوق صوت روسی + فیلم

چهارشنبه 1 فروردين 1397 - 17:41

فرمانده نیروهای هسته ای آمریکا گفته است که واشنگتن، تجهیزات دفاعی در برابر موشک های مافوق صوت روسیه و چین را در اختیار ندارد.

العالم ـ اروپا

"ژنرال جان هیتن" فرمانده نیروهای هسته ای آمریکا در سخنرانی خود در مجلس سنا اعتراف کرده که ایالات متحده آمریکا وسایل دفاعی ندارد که بتواند در برابر سلاح های موشکی مافوق صوت روسی و چینی از خود دفاع کند.

بنابر گزارش اسپوتنیک به نقل از "بیزینس اینسایدر"، ژنرال جان هیتن گفته، «هم روسیه، وهم چین آشکارا برنامه گسترش سلاح های موشکی ماورای صوت خود را پیاده سازی می کنند. ما شاهد آزمایش این سلاح ها هستیم. یگانه کاری که آمریكا بتواند در برابر آن مقابله کند، تنها ضربه انتقامجوییانه با استفاده از تجهیزات سه گانه هسته ای خود است".

گفته می شود که موشک مافوق صوت کینژال (خنجر) روسیه، پیشرفته ترین موشک نوع خود است. این نوع راکت پیشرفته از جنگنده میگ 31 پرتاب می‌شود و می‌تواند اهداف زمینی و دریایی را تا برد 2 هزار کیلومتر و بدون رد یابی نابود کند.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پیام سالانه خود در جمع سران و نمایندگان مجلس فدرال از تسلیحات جدیدی پرده برداشت که از زمین، هوا و دریا شلیک می‌شوند و بدون رد یابی هدف را با خاک یکسان می کنند.

به دنبال علنی شدن تولید این سلاح، هم اکنون پنتاگون ناتوانی خود را در برابر موشک های ماورای صوت روسی را اعلام کرده است.

فرمانده نیروهای هسته ای آمریکا در عین حال نارضایتی خود را در خصوص تجهیزات قدیمی و عدم تأمین مالی جهت تجهیزات جدید اعلام کرده است. ژنرال هیتن گفته است، "اکنون ما با کمبود رادارها، کمبود تجهیزات در سفینه فضایی رو به رو هستیم". 

پربیننده ترین خبرها