وزیر امنیت داخلی ترامپ در نشست سنا:

دخالت روسیه تاثیری در نتیجه انتخابات آمریکا نداشته است

دخالت روسیه تاثیری در نتیجه انتخابات آمریکا نداشته است
چهارشنبه 1 فروردين 1397 - 18:55

وزیر امنیت داخلی آمریکا طی سخنانی در نشست کمیته اطلاعات سنا با تایید تلاش هکرهای روسیه برای نفوذ در سیستم انتخاباتی ایالات متحده گفته که این تلاش ها تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته است.

العالم ـ آمریکا

کریستین نیلسن روز چهارشنبه در نشست استماع کمیته اطلاعات سنا که با موضوع دخالت روسیه در انتخابات 2016 برگزار شد، گفته است، شهروندان دموکرات باید مطمئن باشند که رای آنها شمارش شده است. به تازگی ما شاهد تلاش یک بازیگر برای از بین بردن دموکراسی با نفوذ به رای دهندگان و حمله به سیستم های انتخاباتی در فضای مجازی بوده ایم.
وزیر امنیت داخلی آمریکا با تایید تلاش بازیگران روسیه برای نفوذ به سیستم های انتخاباتی در سال 2016 تصریح کرده، ما هیچ مدرک یا شاهدی نداریم که این اقدام در نتیجه انتخابات موثر بوده است.

نیلسن گفته، با این حال تهدید همچنان ادامه دارد و می دانیم که انتخابات میان دوره ای سال 2018 و انتخابات آینده، هدف جدی هکرهای روسیه است.

بمب های پستی در آمریکا
وی همچنین به انفجارهای بمب های پستی در تگزاس اشاره و خاطرنشان کرده، ما از مردم خواسته ایم تا در صورت مشاهده هرگونه بسته یا تجهیزات مشکوک، سریعا اطلاع دهند و نسبت به آن ها هوشیار باشند. 
نیلسن با بیان این که در سه هفته گذشته حداقل هفت بسته در منطقه هاستین تگزاس منفجر و پنج نفر کشته شده اند، با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرده است.

پلیس آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرده که مرد جوان سفیدپوست 24 ساله و مظنون بمب گذاری های پستی که با فرستادن بمب‌های دست‌ساز در بسته‌های پستی در شهر آستین، مرکز ایالت تگزاس آمریکا شماری را کشته و برخی دیگر را نیز زخمی کرده بود، با نزدیک شدن پلیس به وی، خود را منفجر کرده است.

پربیننده ترین خبرها