فیس‌بوک به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران متهم شد

فیس‌بوک به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران متهم شد
پنج‌شنبه 2 فروردين 1397 - 02:46

افشای سرقت اطلاعات ده ها میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیس بوک و استفاده از این اطلاعات برای تاثیر گذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، باعث کاهش شدید ارزش سهام شرکت فیس بوک شد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، شرکت فیس بوک اعلام کرد درباره جزئیات دسترسی شرکت انگلیسی کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات ده ها میلیون کاربر فیس بوک و استفاده از آن به نفع ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ تحقیق می کند.

شبکه اجتماعی فیس بوک، روزهای دشواری را پشت سر می گذارد. کاهش شدید ارزش سهام شرکت فیس بوک، ضرر چند میلیون دلاری برای این شرکت به همراه داشته است.

افشای نقض حریم خصوصی ده ها میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیس بوک، به اعتبار این شرکت نزد کاربران ضربه می زند و هشتگ حذف کاربری از فیس بوک (#deletefacebook)، طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

شرکت تحلیل داده ها با نام کمبریج آنالیتیکا، بدون آگاهی کاربران فیس بوک از اطلاعات حدود پنجاه میلیون نفر از آنها برای تحقق اهداف سیاسی و تجاری استفاده کرده است.

فیس بوک، شرکت کمبریج آنالیتیکا را مسئول سرقت این اطلاعات دانسته و به سرعت حساب های کاربری این شرکت، کارکنان و شرکت های وابسته به آن را مسدود کرد.

فیس بوک تحقیقاتی را درباره چگونگی دسترسی کمبریج آنالیتیکا به این حجم از اطلاعات و چگونگی استفاده از آنها به ویژه در کمک به ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ، آغاز کرده است.

نیل استانیج روزنامه نگار آمریکایی گفت: فیس بوک تلاش می کند مسئولیت کامل این ماجرا را بر دوش کمبریج آنالیتیکا بگذارد، اما این ماجرا سوالات زیادی را درباره عملکرد فیس بوک و شبکه های اجتماعی به ویژه درباره تامین امنیت اطلاعات و حمایت از حریم خصوصی کاربران مطرح می کند.

آنچه کار فیس بوک را دشوار می کند استفاده شرکت کمبریج آنالیتیکا از شبکه اجتماعی فیس بوک برای پخش خبرهای جعلی به منظور کمک به ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ است.

فیس بوک هنوز نتوانسته است از رسوایی استفاده بعضی طرف ها در روسیه از آن به عنوان تربیونی برای پخش تبلیغات و خبرهای دروغ در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ رهایی پیدا نکرده است.

قانونگذاران آمریکایی بار دیگر از مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک خواستند تا در جلسه استماع کنگره شرکت کند.

نهادهای قضایی آمریکا هم قصد دارند تحقیقاتی را درباره حجم آسیب دیدن میلیون ها کاربر آمریکایی فیس بوک و بازخواست مسئولان آن، آغاز کنند.

فیس بوک پس از مطرح شدن احتمال استعفای مدیر ارشد امنیتی این شرکت، در حالت فوق العاده قرار گرفت و انتقادات از شیوه تعامل آن با این ماجرا، بیشتر شده است.

پارلمان انگلیس هم خواستار برگزاری جلسه استماع با حضور الکساندر نیکس مدیرعامل شرکت کمبریج آنالیتیکا برای توضیح در این خصوص شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها