جزئیات دیدار فرستاد سوئد با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

جزئیات دیدار فرستاد سوئد با رئیس شورای عالی سیاسی یمن
پنج‌شنبه 2 فروردين 1397 - 09:50

فرستاده ویژه وزیر خارجه سوئد با رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار و گفت وگو کرد.

العالم - یمن

خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در یمن با اعلام این خبر افزود: در دیدار «هانس پیتر سبمتابای» فرستاده ویژه وزیر خارجه سوئد و صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن اوضاع این کشور در سایه تشدید اقدامات متجاوزان، تداوم حمله آنها به غیرنظامیان یمنی، انهدام بنادر و جاده ها و پل ها در یمن، مانع تراشی متجاوزان در مسیر ورود کمک های انسانی و ضروری به یمن و نیز بازتاب آن بر وضعیت انسانی و تشدید وخامت اوضاع بررسی شد. 

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این دیدار تاکید کرد: با وجود اینکه قدرت های بزرگ چشم خود را به روی جنایات و کشتار علیه مردم یمن بسته اند، اما سوئد رویکردی مسالمت جویانه در سطح بین المللی و مواضع مثبتی در حمایت از کشورهای آسیب پذیر دارد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن افزود: پول های سعودی بسیاری از کشورها را خریده است و آنها نه تنها دست روی دست گذاشته و کاری نمی کنند بلکه در قبال تجاوزگری و محاصره میلیون ها یمنی، جنایات علیه کودکان و زنان و ویران کردن هدفمند تاسیسات زیربنایی یمن سکوت کرده اند.

الصماد تصریح کرد: درخصوص تفاهم ها؛ ما نهایت همراهی و نرمش را در مذاکرات نشان دادیم اما کشورهای متجاوز آن را رد کردند. ما طرفدار صلح هستیم و همچنان آماده صلح شرافتمندانه می باشیم.

وی تاکید کرد: موفقیت فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن بستگی به بی طرفی وی در قبال همه طرف های ذیربط در بحران دارد و اینکه چارچوبی برای مذاکرات وجود داشته باشد.

در همین حال، فرستاده ویژه وزیر خارجه سوئد ابراز امیدواری کرد که یمنِ برخوردار از صلح را ببیند و شاهد بازگشت امنیت و ثبات در یمنِ متحد باشد تا این کشور بتواند از همه سختی ها و دشواری‌ها عبور کند.

وی به عزت نفس مردم یمن با وجود رنج ها و مشکلات ناشی از جنگ سه ساله و اوضاع ناگوار موجود اشاره کرد و از اهمیت همکاری مثبت با فرستاده جدید سازمان ملل سخن گفت تا وی بتواند ماموریت های خود را برای رسیدن به یک راه حل که وحدت یمن و ثبات و امنیت آن را تقویت می کند، ایفا کند.


6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها