رئيس كميسيون فرهنگ و رسانه پارلمان عراق:

الهاشمی در راهیابی تروریست ها به عراق دست دارد

الهاشمی در راهیابی تروریست ها به عراق دست دارد
چهارشنبه 14 تير 1391 - 05:24

رئيس كميسيون فرهنگ و رسانه در پارلمان عراق با اشاره به روابط نزديک برخي از مقامات ارشد عراقي با گروه هاي تروريستي تاكيد كرد که طارق الهاشمي در راهيابي تروريست ها به اين کشور دست داشته است.

"علي شلاه" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: انفجارها در عراق تحت تاثير اوضاع منطقه اي است و اکنون زائران در مناسبت هاي مذهبی كه ميليون ها نفر در آن شركت مي كنند، اهداف آسانی برای تروریست های القاعده هستند.
رئيس كميسيون فرهنگ و رسانه پارلمان عراق با اشاره به روابط تروریست ها با برخي طرفهاي سياسي در عراق، افزود :تروريست ها از نفوذ چهره هایی مانند طارق الهاشمي معاون رئیس جمهور عراق استفاده مي كنند و به عرصه امنیتی این کشور نفوذ کرده اند؛ از این رو لازم است الهاشمی برای جلوگيري از تروريسم و به دلیل جنایاتی که انجام داده است، محاکمه شود.

وی افزود: برخی از مقامات عراقی خواستار جلوگیری از انتشار اعترافات متهمان به اقدامات تروریستی در پرونده الهاشمی شده اند؛ همچنین محافظان يكي از مشاوران اسامه النجيفي رئيس پارلمان عراق در توطئه براي انفجار در پارلمان دست داشته اشت.
علي شلاه با اشاره به دست داشتن برخي از شخصيت هاي ارشد سياسي عراق در عمليات تروريستي، درباره برخی دخالت ها در پرونده الهاشمی گفت: يوسف القرضاوي روحانی مصری و رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام از جلال طالباني رئيس جمهور عراق خواسته از محاكمه طارق الهاشمي جلوگيري كند؛ همچنين بين حارث الضاري دبير كل هيأت علماي مسلمان عراق که وی نیز این درخواست را داده  و القاعده نزديكي فكري وجود دارد.
رئيس كميسيون فرهنگ و رسانه پارلمان عراق، افزود: انفجارهاي تروريستي در عراق رو به كاهش است و پيش بيني مي شود در چند ماه آينده تروريسم در عراق از بين رود.





پربیننده ترین خبرها