احمد جبریل تاکید کرد:

جبهه خلق، حزب الله و ایران درکنار سوریه

جبهه خلق، حزب الله و ایران درکنار سوریه
چهارشنبه 14 تير 1391 - 05:29

دبيرکل جبهه خلق براي آزادي فلسطين شاخه فرماندهي کل تاکيد کرد: اگر حمله اي عليه سوريه انجام شود؛ جبهه خلق و حزب‌الله لبنان و ايران در کنار نظام سوريه خواهند جنگيد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "احمد جبریل" در گفتگو با شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای "المیادین" اظهار داشت: نظام سوریه از نظر داخلی قوی است اما اگر عناصر خارجی اقدام به تجاوزگری کنند؛ ما نیز بخشی از نبرد خواهیم بود و این موضوع را با برادرانمان در سوریه، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و برادرانمان در ایران مورد بررسی قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: چنانچه طرف‌های خارجی، ترکی، اروپایی یا ناتو تلاش خصمانه‌ای علیه سوریه انجام دهند؛ ما نیز به خیابان آمده و در کنار تمامی افراد شریف و برادرانمان در سوریه جنگ خواهیم کرد.

جبریل گفت که با سید حسن نصرالله، محمود احمدی‌ نژاد رئیس جمهور ایران و بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرده است و دبیرکل حزب الله لبنان شخصا به وی ابلاغ کرده که در صورت هرگونه تجاوز خارجی علیه سوریه، بخشی از نبرد خواهد بود.

برپایه این گزارش، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل تصریح کرد که رهبران ایران به وی گفته‌اند هرگز نمی‌گذارند سوریه مورد تجاوز قرار گیرد.

وی افزود: آنها گفتند که "ما به ترک‌ها نیز بارها ابلاغ کرده و هشدار دادیم که با آتش بازی نکنند و هرگونه دخالتی در این امر خط قرمز است".

جبریل گفت که جبهه خلق و حزب‌الله و نظامهای ایران و سوریه در یک محور واحد قرار دارند.

وی افزود: احساس کردیم که دیدگاههای ما یکی است مبنی براینکه آنچه در سوریه می‌گذرد یک تحرک داخلی و محلی نیست بلکه یک تغییر بنیادی در منطقه برای خاورمیانه جدید است.

وی نبرد دفاع از نظام سوریه را "نبرد تعیین کننده" توصیف کرد و بر ضرورت پیروزی در این نبرد به منظور شکست دادن طرح آمریکایی- صهیونیستی که برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و عربستان سعودی حمایت مالی از آن را بر عهده دارند، تاکید کرد.

جبریل تصریح کرد: پیروزی در این نبرد، ما فلسطینیان را به سعادت نهایی می‌رساند و این بدان معناست که این راه از تهران آغاز و به بغداد و دمشق می‌رسد.ما به این نتیجه رسیده‌ ایم که رسیدن به فلسطین جز از طریق پیروزی این محور ممکن نیست.

پربیننده ترین خبرها