تاکید سران اروپا بر اتخاذ موضع مشترک علیه مسکو

تاکید سران اروپا بر اتخاذ موضع مشترک علیه مسکو
جمعه 3 فروردين 1397 - 06:12

سران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با حمایت از انگلیس، از روسیه به خاطر نقش ادعایی در مسمومیت یک جاسوس سابق روس در شهر سالزبری انگلیس انتقاد کردند و اعلام کردند سفرای خود را از مسکو به خاطر پاره ای مشورت ها فرا می خوانند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، دیپلمات های آگاه اعلام کردند چندین کشور اروپایی قصد دارند اقدامات یکجانبه ای  نیز علیه مسکو در پیش بگیرند.

حمایت یکپارچه اتحادیه اروپا از انگلیس آن هم در برهه ای که انگلیس در حال خروج از این اتحادیه است بیش از هر چیزی سبب تقویت مواضع ترزا می نخست وزیر انگلیس می شود.

نخست وزیر انگلیس اخیرا از دیگر کشورهای اروپایی خواست با پیوستن به انگلیس، دیپلمات های روسیه را از کشورهای خود اخراج کنند.

سران اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند اتحادیه اروپا با ارزیابی دولت انگلیس در مورد احتمال زیاد دست داشتن دولت روسیه و مسئولیت این کشور در حمله به سرگئی اسکریپال و نبود هیچ توضیح قابل قبول دیگری برای این اتفاق، هم نظر هستند.

سران اتحادیه اروپا پس از گفتگو در ضیافت شام در بروکسل اعلام کردند ما حمایت و همراهی بی قید و شرط خود را با انگلیس در مواجهه با این چالش بزرگ برای امنیت ملی کشورهایمان اعلام می کنیم.

ترزا می پس از حادثه چهارم مارس در سالزبری، روسیه را به نخستین مورد استفاده از یک گاز سمی عامل اعصاب در اروپا پس از جنگ جهانی دوم متهم کرد.

از سوی دیگر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز روز جمعه احتمال اقدامات تنبیهی بیشتر علیه روسیه را در واکنش به حادثه سالزبری مطرح کرد و گفت اتحادیه اروپا به شکلی هماهنگ و متحد به این موضوع واکنش نشان می دهد.

مرکل در پایان روز نخست نشست اتحادیه اروپا گفت ما مصمم هستیم واکنشی یکپارچه در برابر روسیه داشته باشیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها