گروگانگیر داعشی در فرانسه کشته شد/ پایان گروگانگیری با 3 کشته و 12 زخمی

گروگانگیر داعشی در فرانسه کشته شد/ پایان گروگانگیری با 3 کشته و 12 زخمی
جمعه 3 فروردين 1397 - 20:16

داعشی مسلح که امروز افرادی را در فروشگاهی در شهر ترِب واقع در جنوب فرانسه به گروگان گرفته بود، به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد.

العالم ـ اروپا

فرد مسلح داعشی که روز جمعه (سوم فروردین ماه) افرادی را در فروشگاهی در شهر تربس در جنوب این کشور به گروگان گرفته بود، به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شد.

تارنمای خبری سی بی اس گزارش داده که با احتساب داعشی کشته شده، سه نفر در جریان این حادثه کشته و شماری زخمی شده اند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در این حادثه بر اثر تیراندازی یک پلیس زخمی شده همچنین رسانه های این کشور از زخمی شدن12 نفر خبر داده اند.

گفته می شود حادثه از شهر کاراکاس در نزدیکی تربس آغاز شد؛ چند نیروی پلیس از سوی فرد یا افراد مسلحِ سوار بر یک خودروی دزدی، هدف گلوله قرار گرفتند.
خودروی مذکور پس از آن به سمت شهر تربس متواری شد و مظنون با ورود به فروشگاهی در این منطقه، تعدادی از شهروندان را به گروگان گرفت.
نیروهای پلیس پس از نزدیک به سه ساعت موفق به ورود به فروشگاه شدند و وی را از پای درآوردند.

شبکه فرانس 24 اعلام کرده که گروگانگیر فروشگاه (سوپر مارکت) تربس از پلیس خواسته بود تا «صالح عبدالسلام» مغز متفکر حوادث تروریستی سال 2015 پاریس را آزاد کند.

داعش پیشتر نیز بارها فرانسه را به عنوان پرچمدار لیبرالیسم سکولار غربی هدف حملات خود قرار داده است.

نخستین حمله از سلسله عملیات تروریستی فرانسه سال 2012 به وقوع پیوست سپس تیراندازی در دفتر مجله فکاهی و دین‌ستیز «شارلی ابدو» به عنوان دومین اقدام مسلحانه از این نوع است. تیراندازی‌های دسته‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری پاریس در نوامبر 2015 نیز که باعث کشته شدن 130 نفر شد، حمله با خودرو به مردم در خیابان شانزه لیزه و ... و ادامه حملات مسلحانه داعش در فرانسه موید تمرکز این گروه بر روی این کشور است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها