فعال مصری: عربستان دروغ می گوید

فعال مصری: عربستان دروغ می گوید
پنج‌شنبه 15 تير 1391 - 05:38

هماهنگ كننده كل جنبش "جوانان براي عدالت و آزادي" مصر با تکذيب ادعاي مسئولان سعودي مبني بر بازداشت "احمد الجيزاوي" فعال و حقوقدان مصري به دليل همراه داشتن قرص هاي حاوي مواد مخدر، گفت : علت بازداشت الجيزاوي آن است كه وي دادخواستي را براي دفاع از اتباع مصري بازداشت شده در عربستان به دستگاه قضايي ارائه كرده بود.

"محمد عواد" در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: رژيم حاكم عربستان هنوز محل دقيق بازداشت احمد الجيزاوي را اعلام نكرده است و طبق اطلاعات رسيده مجازات الجيزاوي اعدام نخواهد بود و اگر ثابت شود كه الجيزاوي با خود داروهاي مخدر حمل مي كرد ، مجازات اين جرم خيلي كمتر از اعدام است.

عواد افزود : الجيزاوي در يكي از فرودگاه هاي عربستان به اتهام حمل داروهاي مخدر بازداشت شد، و اين در حالي است كه رياست فرودگاه هاي مصر در بيانيه اي اعلام كرد كه الجيزاوي هنگام خروج از کشور چنین دارویی به همراه نداشت، و همگان مي دانند كه عوامل فرودگاه هاي مصر فعالان سياسي معروف را دقيق تر بازرسي مي كنند. 

عواد خاطرنشان کرد: اكثر كساني كه در عربستان بازداشت مي شوند ، اتهام حمل مواد مخدر به آنها وارد مي شود و همين اتهام نيز به الجيزاوي وارد شده است .

عواد عربستان را به استفاده از قضيه الجيزاوي به عنوان برگ برنده متهم كرد و گفت: احزاب و گروه هاي سياسي و محمد مرسي رئيس جمهوري مصر براي حل قضيه الجيزاوي بايد تلاش كنند.

هماهنگ كننده كل جنبش جوانان براي عدالت و آزادي گفت: انقلاب مصر براي بازگرداندن عزت و كرامت ملت آغاز شد، كرامتي كه رژيم مبارك در 30 سال حكومت خود آن را پايمال كرده بود .

عواد افزود : مرسي بايد الجيزاوي را به مصر برگرداند زيرا الجيزاوي در دوران رژيم سابق متحمل ظلم زيادي شد و هم اكنون نيز در عربستان گرفتار شده است .

عواد گفت : ملت مصر با عملكرد عربستان در دوره گذشته آشنا است و مي داند كه عربستان از رژيم مبارك و احمد شفيق نامزد انتخاباتي رژيم مبارك حمايت مي كرد.

 

FF-05-18:40



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها