العربیه: بن‌سلمان به‌دنبال تغییر نگاه آمریکا به عربستان است

العربیه: بن‌سلمان به‌دنبال تغییر نگاه آمریکا به عربستان است
شنبه 4 فروردين 1397 - 02:28

شبکه سعودی العربیه گزارش داد، ولیعهد عربستان سعودی به دنبال تغییر دادن نگاه جامعه آمریکا به عربستان سعودی است.

العالم - عربستان

خبرنگار العربیه در واشنگتن درباره گفتگوهای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با مقامات آمریکایی و در پاسخ به این پرسش که تفاوت سفر محمد بن سلمان با پادشاهان و مقامات ارشد سابق عربستان سعودی به آمریکا چیست، گفت: تفاوت های زیادی در این سفر وجود دارد. نخست این که این سفر سه هفته به طول می انجامد. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در این سفر تلاش می کند ابهامات برخی از آمریکایی ها درباره عربستان برطرف شود. وی برای آمریکایی ها مبهم است. این شاهزاده سی و دو ساله به صورت متفاوت وغیر کلیشه ای وارد آمریکا شده و تغییرات ریشه ای اقتصادی، مالی و اجتماعی در عربستان سعودی ایجاد کرده و نگاه منفی آمریکایی ها را به عربستان تغییر داده است. همیشه عربستان سعودی را به تروریسم، حوادث یازده سپتامبر و پانزده تبعه سعودی در این حادثه مرتبط می کردند.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس به این مسئله اشاره کرد اسامه بن لادن تلاش کرد از سعودی ها برای ایجاد شکاف در روابط عربستان با کشورهای اسلامی ایجاد کند. وی همچنین به وجود افراط گرایی اشاره کرده است. محمد بن سلمان با اختیارات گسترده به آمریکا رفته است. امروز جامعه آمریکا محمد بن سلمان را یک اصلاح گرا اجتماعی و اقتصادی می داند، فردی که می خواهد کشور مهمی را توسعه دهد. وی به آمریکا به عنوان متحد عربستان سعودی سفر کرده است. دو کشور روابط راهبردی با یکدیگر دارند که مبتنی بر منافع مشترک است. عربستان سعودی در آمریکا سرمایه گذاری کرده است و از فن آوری های بالا در این کشور استفاده می کند که میلیاردها دلار برای دو ملت عربستان و آمریکا منفعت دارد و فرصت های متعدد کاری ایجاد می کند. آمریکا و عربستان با یکدیگر رابطه شراکت سیاسی و اقتصادی دارند. وی در سفر به سیاتل و سان فرانسیسکو با شرکت های آمریکایی گفتگو خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که ولیعهد عربستان سعودی در این سفر با شماری از شخصیت های دینی دیدار می کند، ارزیابی شما از این دیدار چیست، گفت: محمد بن سلمان بر دیدار با روحانیان یهودی، مسیحی و مسلمان در آمریکا تاکید داشته و وی پیش نیز با شخصیت های دینی در قاهره و لندن دیدار کرده است. وی با شخصیت های دینی در شهر نیویورک دیدار می کند. این دیدار در چارچوب گفتگوی ادیان بوده که موضوع بسیار مهمی است. گفتگوی ولیعهد عربستان سعودی با این شخصیت ها باعث می شود گفتگوهای دینی عمیق تر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که هدف از سفر وی به هیوستون چیست، گفت: وی در هیوستون با دانشجویان عربستانی دیدار خواهد کرد. دانشجویان تصویر کلیشه ای از آنان در آمریکا به عنوان ربایندگان را تغییر داده اند. این دانشجویان زمانی که ایالت تکزاس با طوفان های قوی روبرو شد در روند امداد رسانی حضور یافتند. شمار زیادی از دانشجویان سعودی به خانه های مردم آمریکا رفتند و در عملیات نجات حضور یافتند و کمک هایی ارائه کردند. وی در سفر به هیوستون از این دانشجویان تقدیر خواهد کرد. وی همچنین به خانه یکی از آمریکایی ها خواهد رفت و با اعضای این خانواده گفتگو خواهد کرد. ولیعهد عربستان سعودی با این دیدار به ملت آمریکا پیام می دهد که این چهره عربستان سعودی است و پانزده رباینده حادثه یازده سپتامبر چهره مردم این کشور نیستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها