کارشناس آمریکایی: مشکلات پاکستان و آمریکا پایان نیافته

کارشناس آمریکایی: مشکلات پاکستان و آمریکا پایان نیافته
پنج‌شنبه 15 تير 1391 - 09:16

استاد روابط بين الملل در دانشگاه مريلند تأکيد کرد، مشکلات آمريکا و پاکستان با وجود توافق مجدد براي عبور محموله هاي ناتو ادامه خواهد يافت.

"نبيل ميخائيل" در مصاحبه با شبكه العالم، موافقت پاکستان با عبور محموله های ناتو از خاک این کشور را برای آمریکا از نظر کاهش هزینه به صرفه دانست و گفت: آمریکا با اين توافق، ماهانه 100 ميليون دلار صرفه جویی خواهد کرد.

میخائیل خاطرنشان کرد: افغانستان هزينه هاي هنگفتي را بر دوش ماليات دهندگان آمريكايي تحميل كرده است.

وي تأکید کرد: با این حال تهديد طالبان مبني بر حمله به كاميون هاي حامل تجهيزات و مهمات آمريكايي سبب مي شود كه آمريكا براي حفاظت از نيروهاي خود اقدام به عمليات شناسايي هوايي كند، و براي اين كار هواپيماهاي آمريكايي از آسمان پاكستان و افغانستان عبور خواهند كرد تا بتوانند جلوي هرگونه اقدام احتمالي براي حمله به كاميون ها را بگيرند.

استاد روابط بين الملل در دانشگاه مريلند خاطر نشان كرد: نيروهاي آمريكايي در شناسايي اهداف متخاصم و حمله به آن ها دچار مشكل و گاه اشتباه خواهند شد، و به اين ترتيب بار ديگر همان سناريوي گذشته تكرار می شود، و نيروهاي آمريكايي به جاي نيروهاي طالبان افراد عادي و غيرنظاميان را هدف قرار مي دهند، و به اين ترتيب بار ديگر مشكلاتي كه سبب بستن مرزهاي پاكستان به روي نيروهاي آمريكايي شده بود ، تكرار خواهد شد.

"نبيل ميخائيل" تاكيد كرد: اوباما با ملت آمريكا و با جهان و ملت هاي افغانستان و پاكستان در خصوص تحولات صريح نبود و ارتباط اين توافقنامه با طرح هاي خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان را مشخص نكرد، به اين ترتيب احتمال دارد اين توافقنامه نشانه اي مبني بر حضور نيروهاي آمريكايي به مدتي بيشتر و طولاني تر باشد زيرا آمريكا تجهيزات گسترده اي براي نيروهاي دريايي و زميني خود خواهد داشت.

 

4 - 19:25

26



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها