حشدالشعبی عراق حمله داعش در مرز با سوریه را دفع کرد

حشدالشعبی عراق حمله داعش در مرز با سوریه را دفع کرد
شنبه 4 فروردين 1397 - 10:42

نیروهای داوطلب مردمی عراق از دفع حمله داعش در مرز با سوریه خبر دادند.

العالم - عراق

نیروهای داوطلب مردمی عراق روز جمعه نقشه گروه تروریستی داعش برای حمله به عراق از خاک سوریه را نقش بر آب کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای داوطلب مردمی عراق مرکز تجمع تروریست‌های داعشی در داخل سوریه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

تروریست‌ها که تعدادشان 15 نفر بود و در بین آن‌ها شماری عامل انتحاری نیز وجود داشت، در حال برنامه‌ریزی برای حمله به یگان‌های داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی عراق در بخش "تل صفوک" در مرزهای مشترک این کشور و سوریه بودند.

"کاظم الجابری" از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق شامگاه جمعه گفت که این نیروها قصد دارند هسته‌های خفته تروریستی در شهرستان "الطارمیه" در شمال بغداد را تعقیب و امنیت و ثبات را به این شهرستان بازگردانند.

وی افزود: نیروهای داوطلب مردمی عراق قصد پاکسازی منطقه الطارمیه از لوث تروریست‌های باقی مانده و بازگردندان امنیت و ثبات به این منطقه را دارند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای کل مسلح عراق نوزدهم آذرماه سال 1396، رسما آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد.

در همان روز، الحشد العشبی از پایان عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و سیطره کامل بر مرزهای مشترک با سوریه خبر داد.

نیروهای دولتی سوریه نیز در نوامبر گذشته موفق شدند شهر «البوکمال» در استان دیرالزور در شرق کشور را بازپس بگیرند. البوکمال یکی از مهم‌ترین مناطق مورد استفاده داعش برای تردد میان عراق و سوریه بود.

پربیننده ترین خبرها