سقوط محبوبیت ماکرون رکورد زد

سقوط محبوبیت ماکرون رکورد زد
شنبه 4 فروردين 1397 - 14:08

میزان محبوبیت امانوئل ماکرون به پایین‌ترین حد در دوران رئیس‌جمهوری‌اش رسیده است.

العالم - اروپا

طبق نظرسنجی صورت گرفته در روز جمعه میزان محبوبیت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به پایین ترین سطح در دوران رئیس‌جمهوری‌اش رسیده است. این نظرسنجی یک روز پس از اعتراضات سراسری در فرانسه در مخالفت با اصلاحات دولت این کشور انجام شد که باعث حضور ده ها هزار نفر از کارمندان بخش خدمات عمومی در خیابان‌ها شد.

باوجود کاهش میزان بیکاری و افزایش اعتبار بین‌المللی ماکرون، میزان محبوبیت این بانکدار سابق در ماه مارس با 3 درصد سقوط به 40 درصد رسید.

این بدان معناست که محبوبیت ماکرون از پایان سال گذشته میلادی 12 درصد کاسته شده است. البته بااین وجود وضعیت ماکرون به نسبت فرانسوا اولاند و نیکولاس سارکوزی، روسای جمهور قبلی فرانسه در همین بازه زمانی چندان بد به نظر نمی‌رسد.

پرستاران، دبیران و دیگر کارمندان بخش خدمات عمومی فرانسه که از اصلاحات گسترده ماکرون در حوزه کار ناامید شده‌اند روز پنجشنبه دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند.

کارمندان ایرفرانس در اعتراض به اصلاحات ماکرون به دومین روز اعتصاب خود ادامه داده که این کار باعث لغو یک چهارم از پروازهای بین‌المللی این خط هوایی شد.

اعتصابات سراسری روز پنج شنبه 22 مارس (2 فروردین) در فرانسه اختلالات عمده‌ای در برنامۀ حرکت قطارها و هواپیماها، همچنین فعالیت مدارس و کودکستان‌ها و دیگر مراکز ارائه کننده خدمات عمومی بوجود آورد. در این روز 30 درصد از پروازها از مبداء و به مقصد پاریس لغو شدند و تنها 40 درصد از قطارهای سریع‌السیر و نیمی از قطارهای محلی این کشور به ارائه خدمات پرداختند.

همزمان هزاران معترض از جمله معلمان، کارکنان بخش خدمات درمانی و حمل و نقل عمومی فرانسه در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمدند.

هدف اصلی این اعتصاب هشدار به دولت امانوئل ماکرون و اعتراض به برنامۀ جدید دولت وی است. دولت ماکرون به دنبال تغییر شرایط استخدام، کاهش هزینه‌های دولتی و رقابتی کردن شرکتها است. در صورت اجراء شدن تصمیمات و طرح‌های دولت، تا سال 2022 میلادی 120 هزار شغل در بخش عمومی فرانسه حذف خواهد شد.

اتحادیه‌های کارگری هشدار داده‌اند که چنانچه دولت به این اعتراضات توجه نکند، اعتصابات بیش‌تر شده و ادامه خواهند یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها