حماس خواستار تحقق آشتی واقعی با دیگر گروههای فلسطینی شد

حماس خواستار تحقق آشتی واقعی با دیگر گروههای فلسطینی شد
شنبه 4 فروردين 1397 - 14:41

«اسماعیل رضوان» از رهبران جنبش حماس با تاکید بر تحقق آشتی واقعی با دیگر گروه های فلسطینی، پایبندی به قراردادهای امضا شده را خاطر نشان ساخت.

العالم - فلسطین اشغالی

اسماعیل رضوان' روز گذشته (جمعه) در مراسم همبستگی با قدس در شهر غزه افزود: ما به صداهای فرار از آشتی توجهی نمی کنیم.

وی درخصوص حادثه انفجار خودروی 'رامی الحمد الله' نخست وزیر تشکیلات خود گردان با اشاره به وجود اسناد و شواهد در دست نیروهای امنیتی غزه گفت: این اسناد، بیانگر شناسایی عامل انفجار خودروی رامی الحمدالله در سه شنبه گذشته 13 مارس /22 اسفند است. 

وی افزود: شواهد سمعی و بصری واضحی در دست است که جای هیچ شکی در شناسایی عامل انفجارباقی نمی گذارد.

رضوان تاکید کرد افرادی هستند که با سرمایه گذاری در حوادث تروریستی درصدد اجرای معامله قرن هستند اما باید بدانند که این معامله هرگز انجام نخواهد شد. 

وی بر تمایل حماس بر تحقق آشتی واقعی و پایبندی به قراردادهای امضا شده تاکید کرد.

رضوان اتهام های نسبت داده شده توسط محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به حماس درباره انفجار خودرو الحمد الله را محکوم کرد.

وی هدف از اتهام های محمود عباس به حماس را تلاش برای تسلط بر نوار غزه دانست و خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد.

رضوان همچنین با تاکید بر تداوم مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست ازطریق انتفاضه و راه پیمایی از امت عربی واسلامی خواست از شهر قدس و مساله فلسطین حمایت کنند.

جنبش حماس روز پنجشنبه از مرگ فرد مظنون به ترور 'رامی الحمدالله 'نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه ،اندکی پس از بازداشت و زخمی شدن وی خبر داد.

حماس اعلام کرد که مظنون اصلی حادثه انفجار هفته گذشته خودروی 'الحمد الله' نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه کشته شد.

جنبش حماس پیشتر از بازداشت فرد مظنون پس از تیراندازی و کشته شدن دو تن از نیروهای امنیتی حماس و زخمی شدن وی در غزه خبر داد.

نیروهای امنیتی با محاصره منزل فرد مظنون اقدام به شلیک گلوله به وی کردند و این شخص در این درگیری زخمی شد.

حماس صبح امروز با انتشار تصویر 'انس ابو خوصه 'وی را متهم اصلی ترور نخست وزیر تشکیلات خودگردان معرفی کرد.

براساس اعلام رسانه های خبری، 'رامی الحمدالله' نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز 13 مارس/ 22 اسفند/ از یک انفجار در غزه جان سالم به در برد. 

بمب از راه دور و در مسیر ورود نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین که «ماجد فرج« رئیس اطلاعات این تشکیلات و «حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی فتح وی را همراهی می کردند، منفجر شد. 

این انفجار به محض ورود خودروی الحمدالله و هیات همراه به غزه روی داد که سبب زخمی شدن 6 محافظ نخست وزیر تشکیلات خودگردان و یک فرد دیگر شد.

پربیننده ترین خبرها