گوترش خواستار کمک مالی کشورها برای رفع کمبود بودجه اونروا شد

گوترش خواستار کمک مالی کشورها برای رفع کمبود بودجه اونروا شد
شنبه 4 فروردين 1397 - 15:27

'آنتونیو گوترش' دبیر کل سازمان ملل روز گذشته خواستار کمک مالی کشورها به آژانس امدادرسانی وکاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) به منظور رفع کمبود شدید بودجه آن شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری فلسطین الیوم، این مطلب را 'استیون دوگاریک ' سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل در مقر دائم این سازمان در نیویورک مطرح وتاکید کرد کمبود بودجه اونروا همچنان بحرانی است و دبیر کل سازمان ملل از همه اعضای این سازمان خواست با کمک مالی به اونروا به رفع کمبود بودجه آن کمک کنند.

وی به نقل از گوترش افزود: خدماتی که اونروا به پناهندگان فلسطینی ارائه می دهد بسیار مهم و اساسی است ودر تحقق ثبات منطقه نقش اصلی دارد. 

آژانس اونروا از کمبود بودجه خود به دلیل کاهش کمک های آمریکا از 125 ملیون دلار به 65 ملیون دلار به شدت رنج می برد.

دوگاریک افزود: دبیر کل سازمان ملل از تعهدات مالی به میزان 100 میلیون دلار آمریکا در نشست وزارتی فوق العاده که 15 مارس( 24 اسفند) در رم برگزار شد تشکر کرد.

وی گفت: 20 کشور و سازمان کمک کننده از جمله ترکیه، قطر، نروژ، کانادا، هند و سوئیس در نشست رم به ارائه کمک های مالی به اونروا متعهد شدند.

دوگاریک این تعهدات را به عنوان گام اول مهم دانست و افزود: با این حال همچنان کارهای زیادی برای رفع کمبود بودجه باید انجام دهیم. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها