تظاهرات آمریکاییها برای نه به سلاح

تظاهرات آمریکاییها برای نه به سلاح
شنبه 4 فروردين 1397 - 18:06

تارنمای خبرگزاری رویترز گزارش داد: پیش بینی می شود صدها هزار آمریکایی روز شنبه در تظاهرات سراسری آمریکا برای اعمال قوانین سخت تر در خصوص سلاح در این کشور شرکت کنند.

العالم - آمریکا

این تارنما افزود: دانش آموزان دبیرستان پارکلند در فلوریدا که 17 نفر از دانش آموزان و کارکنان آن روز 14 فوریه (25 بهمن 96) در حادثه تیراندازی به قتل رسیدند در میان 500 هزار تظاهرکننده در خیابان پنسیلوانیا نزدیک به کاخ کنگره آمریکا در واشنگتن حضور پیدا خواهند کرد.

رویترز ادامه داد:این تظاهرات که هماهنگی اش بر عهده نجات یافتگان حادثه «دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس» شهر پارکلند است، هدفش تغییر در مصوبه ای است که مانع از اقدامات جدی نسبت به کنترل سلاح در آمریکا شده است. کشتار در مدارس و دانشگاه های آمریکا تبدیل به یک رخداد معمول شده است.

رویترز نوشت:آمی شومر ستاره سینما نیز قرار است در تظاهرات لوس آنجلس شرکت کند. جرج کلونی بازیگر مشهور و همسرش 500 هزار دلار کمک کرده و همچنین اعلام کرده اند که در تظاهرات واشنگتن شرکت می کنند.

برگزارکنندگان تظاهرات از نمایندگان کنگره می خواهند تا فروش سلاح هایی نظیر اسلحه ای که در حادثه فلوریدا از آن استفاده شد را ممنوع و بررسی سابقه خریدار سلاح را جدی تر کنند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز جمعه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا لایحه بودجه 1.3 تریلیون دلاری را که شامل اصلاحات جزئی در بررسی سابقه فروش سلاح می شد، را امضا کرد.

یکی از دانش آموزان دبیرستان پارکلند اعلام کرد که اعتراضات راهی برای جوانان آمریکایی است تا مخالفت خود را با 'انجمن ملی سلاح' یک لابی قدرتمند اسلحه، نشان دهند.

دموکرات ها و گروه های غیر حزبی امیدوار هستند تا 25 هزار رای اولی در این تظاهرات شرکت کنند زیرا دموکرات ها در کل طرفدار کنترل جدی تر سلاح هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 14 فوریه ( 25 بهمن ماه) رسانه های آمریکا خبری منتشر کردند که در دبیرستانی واقع در پارکلند فلوریدا در اثر تیراندازی 17 دانش آموز کشته شدند. آن ها گفتند که ضارب یکی از دانش آموزان اخراج شده همان دبیرستان بوده است.

پربیننده ترین خبرها