بوتفلیقه: الجزایر در خطر است

بوتفلیقه: الجزایر در خطر است
شنبه 4 فروردين 1397 - 21:19

«عبدالعزیز بوتفلیقه » رئیس جمهوری الجزایر امروز شنبه در پیامی به مناسبت روز وکلا، تصریح کرد خطرهای زیادی این کشور را تهدید می کند و به همین دلیل مردم باید متحد تر باشند.

العالم - آفریقا

رئیس جمهوری الجزایر در این پیام گفت، نباید فراموش کرد که خطرهای زیادی اطراف مرزهای الجزایر وجود دارد و علاوه بر این کشورهای مختلف در تلاش برای کسب منافع بیشتر سعی می کنند طرف های دیگر را از میدان خارج کنند.

بوتفلیقه افزود:'در چنین شرایطی باید همبستگی و انسجام اجتماعی و وحدت ملی را که این روزها بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم ، حفظ کرد و از مسائل تشنج زا پرهیز کرد.'

رئیس جمهوری الجزایر در ادامه از مردم و مسئولان این کشور خواست منافع ملی را اولویت نخست خود بدانند و با کنار گذاشتن منافع فردی و حزبی، در جهت حفظ منافع ملی تلاش کنند.

بوتفلیقه در ادامه با اشاره به سال ها ی دهه نود قرن گذشته که این کشور درگیر مبارزه با تروریسم بود و ویرانی های زیادی به بار آمد، گفت، الجزایر با تکیه بر توانایی های خود و در زمانی که هنوز کشورهای جهان به خطر تروریسم آنگونه که باید پی نبرده بودند، از طریق آشتی ملی توانست مشکل تروریسم و تندروی را حل کند ،این دوران سخت را پشت سر گذارد ، امنیت و ثبات را به همه نقاط این کشور بازگرداند و در مسیر توسعه و پیشرفت گام بردارد.

رئیس جمهوری الجزایر در پایان تاکید کرد، باید بهترین شرایط را برای زندگی مردم فراهم آورد و زندگی آن ها را بهبود بخشید و طرح های توسعه را ادامه داد.

الجزایر بیش از 6 هزار کیلومتر مرز مشترک با لیبی، مالی، موریتانی ، مغرب، نیجر و تونس دارد .بیشتر این کشورها با مشکل ناامنی و بی ثباتی مواجه اند.

پربیننده ترین خبرها