خروج بیش از 106 هزار غیرنظامی از غوطه شرقی

خروج بیش از 106 هزار غیرنظامی از غوطه شرقی
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 02:47

از زمان اجرای آتش بس انسانی در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق بیش از 106 هزار نفر از مناطق تحت اشغال گروههای تروریستی خارج شدند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، رئیس مرکز روسی برای برقراری آشتی و مصالحه میان طرفهای درگیر در سوریه اعلام کرد از زمان اجرای آتش بس انسانی در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق بیش از 106 هزار نفر از مناطق تحت اشغال گروههای تروریستی خارج شده اند.

 سرلشکر یوری یوتوشنکو شنبه شب گفت از زمان اجرای آتش بس انسانی در غوطه شرقی بیش از 106 هزار نفر ( 106 هزار و 182 نفر ) با کمک مرکز روسی ایجاد آشتی ومصالحه در سوریه از این منطقه خارج شدند.

 یوری یوتوشنکو تاکید کرد روز شنبه 1717 نفر تحت نظارت این مرکز و از طریق گذرگاه اردوگاه الوافدین تخلیه شدند.

 یوتوشکنو افزود 4979 تن از عناصر مسلح وابسته به گروه احرار الشام به همراه اعضای خانواده خود از منطقه غوطه شرقی به استان ادلب در شمال سوریه منتقل شدند.

 همزمان با ادامه خروج غیر نظامیان از غوطه شرقی خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) روز شنبه اعلام کرد یگان های ارتش سوریه توانستند 8 تن از گروگان ها را از اسارت گروههای تروریستی در شهرک عربین در غوطه شرقی آزاد کنند.

 همچنین تعدادی از اتوبوس ها برای خارج کردن عناصر مسلح و خانواده های آنان روز شنبه به اطراف شهرک عربین رسیدند تا این افراد را از مناطق جوبر، زملکا، عین ترما و عربین به استان ادلب در شمال سوریه منتقل کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها