استراتژی امیدوارکننده کی‌روش برای تیم ملی

استراتژی امیدوارکننده کی‌روش برای تیم ملی
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 07:36

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان گفت: تیم ملی روبروی بهترین تیم آفریقایی راه یافته به جام جهانی بازی قابل قبولی ارائه کرد ولی می توان از این هم بهتر بود.

العالم - ایران / ورزشی

یکی دیگر از مسابقات تدارکاتی تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی مقابل تونس برگزار شد. شکست یک بر صفر تیم ملی در مسابقه ای که زیر بارش شدید باران بدست آمد گرچه برای طرفداران تیم ملی تلخ بود اما با توجه به تفکرات نهفته در برگزاری این دیدار اغلب کارشناسان این مصاف را دیداری مفید برای تیم ملی تشخیص دادند.

بهتاش فریبا در گفت و گو با مشرق، درباره مسابقه دوستانه تیم ملی مقابل تونس صحبت کرد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

*تیم ملی بالاخره شکست خورد؟

- در راهی که کی روش برای تیم ملی در نظر دارد این شکست می تواند درس های زیادی برای او و بازیکنان تیم ملی داشته باشد.

* می توان این دیدار را برای تیم ملی مفید دانست؟

- قطعا این بازی مهم بود. شاید یکی از بهترین دیدارهای تدارکاتی تا جام جهانی همین بازی بود. تونس در جام جهانی حضور دارد و ما به نوعی در این بازی حضور در جام جهانی را تجربه کردیم. چون تونسی ها هم در گروه سختی با بلژیک و انگلیس هستند و قطعا برنامه هایی برای برپایی این بازی داشتند.

* نقاط قوت تیم ملی را در چه پست هایی دیدید؟

- ما باز هم با همان تفکر "دفاع کن و روی ضد حملات جلو بکش" کی روش کار کردیم. در تیم ملی اولین و مهمترین موضوع دفاع کردن است که البته این خیلی هم خوب است. به ویژه برای تیمی مانند ما که تا همین چند سال قبل بیش از هر چیز به دلیل نداشتن تفکرات دفاعی لطمه می دیدیم. با این حال فکر می کنم تیم ملی خوب دفاع می کند و در فاز جلو هم به دلیل اینکه کی روش از ابتدا ترکیب اصلی اش را به طور کامل در میدان نداشت تا حدودی بازی در نیمه دوم برای تیم ملی بهتر شد ولی در کل فکر می کنم اگر آن اشتباه صورت نمی گرفت و گل به خودی نمی زدیم تونس تا صبح هم نمی توانست به تیم ملی مان گل بزند.

* این یعنی تیم ملی خوب کار کرده است؟

- به هر حال ما با خودمان تعارف نداریم. می دانیم آلمان نیستیم که بعد از گل خوردن از اسپانیا بلافاصله آن را جبران کنیم. همین که در یک فاز (دفاع) خوب باشیم برای مان امیدوار کننده است. تیم کی روش اگر گل نخورد می تواند امیدوار باشد که گل بزند. به هر حال هم مراکش هم اسپانیا و پرتغال با این تفکر به مصاف ما می آیند که برنده شوند و شاید تنها تیمی که در این گروه پیش از گلزنی به فکر گل نخوردن است تیم ماست. از این رو قطعا اگر خوب دفاع کنیم می توانیم منتظر اشتباه حریف بنشینیم.

استراتژی تیم کی روش اول گل نخوردن است و به نظر می رسد تا حدودی در این راه موفق عمل کرده است

* خانزاده را چطور دیدید؟

- به هر حال برخی بازیکنان هستند که مورد اعتماد مربی هستند. خانزاده هم انصافا بازی خوبی در مدت مان حضورش در زمین نشان داد و اینطور که مشخص اس کی روش او را برای بازی در جام جهانی کاندیدا کرده و مشخص است تجربه بودن در جام جهانی برایش خیلی مهم است. منتظری هم که به جای او آمد بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت.

* محمدی را باید مقصر باخت تیم ملی قلمداد کرد؟

- اصلا! بازی تدارکاتی جای این قبیل سهم بندی ها نیست که چه کسی مقصر باخت است و چه کسی مقصر برد. این دیدار برای برطرف کردن اشتباهات و بدست آوردن هماهنگی بیشتر بین بازیکنان است. میلاد محمدی اتفاق یکی از بازیکنان خوب تیم در این دیدار بود.

* چرا در خط حمله زهردار نبودیم؟

- برای اینکه اهم کار تیمی تیم ملی براساس گل نخوردن بود. کی روش احتیاط را در همه امور به بازیکنان دیکته کرده بود. ضمن اینکه بازی در آن شرایط آب و هوایی با زمینی که بچه ها تا مچ در آب بودند تاحدودی کار را برای قوچان نژاد و کریم(انصاریفرد) دشوار کرده بود. ولی با این همه ما موقعیت هایی هم داشتیم.

* چرا تیم ملی کمی عصبی بود؟

- بازی هایی که زیر باران برگزار می شود بازیکن را مستعد بروز عصبانیت می کند. ما در دوران فوتبال بازی کردن مان بارها در این شرایط بازی کرده ایم. همین که با لباس خیس بدوید، باران به چشم و صورتتان برخورد کند و در همان حالت یک نفر شما را زمین بزند باعث می شود تا فوری عصبی شوید. داور هم این را می دانست وگرنه باید چند نفر را اخراج می کرد. یکی از بازیکنان تیم تونس به شدت روی این موضوع با اعصاب بازیکنان ما بازی کرد.

* چه حاصلی از این دیدار برای تیم ملی برجای ماند؟

- هر کاری با تمرین بهتر انجام می شود. با یک مثال ساده می توان گفت اگر قرار باشد 10 تا میخ برای 10 تابلو به دیوار بکوبیم قطعا در میخ اول و دوم معیارهایی بدست می آید که در زدن میخ های بعدی کار را برای ما دقیق تر و آسانتر می کند. ایرادهای تیم ملی بازی به بازی رفع می شود. در این راه دیدار با الجزایر، ترکیه، یونان و لیتوانی می تواند به خوبی این ایرادات را برای کی روش و بازیکنان عیان کرده و آنها را برای شان برطرف کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها