خرازی در دیدار با اشرف غنی عنوان کرد

برخی کشورهای منطقه به حضور داعش در افغانستان و ایجاد بی ثباتی در این کشور کمک می‌کنند

برخی کشورهای منطقه به حضور داعش در افغانستان و ایجاد بی ثباتی در این کشور کمک می‌کنند
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 09:51

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در دیدار با اشرف غنی با اشاره به خطر گسترش نفوذ داعش در افغانستان گفت: متأسفانه برخی کشورهای منطقه به حضور داعش در افغانستان و ایجاد بی ثباتی در این کشور کمک می‌کنند.

العالم -آسیا
 

سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران روز گذشته (شنبه) با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

خرازی در این دیدار به خطر گسترش نفوذ داعش در افغانستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی کشورهای منطقه به حضور داعش در افغانستان و ایجاد بی‌ثباتی در این کشور کمک می‌کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تأکید کرد که سیاست ایران حمایت از دولت‌های مستقر است، همان طور که در عراق و سوریه همین سیاست را دنبال کرده است.

وی همچنین تأکید کرد روابط اقتصادی 2 کشور ظرفیت گسترش بیشتری دارد و باید سیاستی اتخاذ کرد که تبادلات پولی به آسانی صورت پذیرد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هم در این ملاقات عنوان کرد که خطر افراطی‌گری مسئله‌ای جدی است، ولی اقوام و اقشار مختلف در افغانستان افراطی نیستند، هر چند بعضی از احزاب و گروه‌ها این تفکر را دنبال می‌کنند.

رئیس جمهور افغانستان همچنین گفت که چابهار برای افغانستان یک نقطه مهم ترانزیت کالا و یک مرکز صادراتی است و افزود: هم اکنون بعضی از کشورهای منطقه از جمله ازبکستان آماده پیوستن به پروژه بندر چابهار هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها