تظاهرات در تل آویو علیه سیاست های نژادپرستانه نتانیاهو

تظاهرات در تل آویو علیه سیاست های نژادپرستانه نتانیاهو
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 17:31

بیش از ۲۵ هزار نفر در تل‌آویو علیه سیاست‌های نژادپرستانه کابینه رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو در قبال مهاجران آفریقایی دست به تظاهرات زدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

کابینه نتانیاهو درصدد اخراج هزاران مهاجر آفریقایی است و تهدید کرده که اگر این مهاجران سرزمین های اشغالی را ترک نکنند، بازداشت خواهند شد.

بنابر گزارش یورو نیوز ، روز شنبه (4 فروردین / 24 مارس) بیش از 25 هزار نفر در تل‌آویو علیه سیاست‌های نژادپرستانه نتانیاهو در قبال مهاجران آفریقایی دست به تظاهرات زدند. مقاومت مهاجران آفریقایی علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو از هفته‌ها پیش آغاز شده است.

تظاهرکنندگان در تل‌آویو فریاد می‌زدند که "انسان، انسان است و فرقی میان خون ‌آنها نیست."

حدود 40 هزار مهاجر آفریقایی هم اکنون در معرض اخراج از سرزمین های اشغالی هستند که بیشتر آنان از کشورهای اریتره و سودان هستند.

دولت نتانیاهو به مهاجران آفریقایی تا پایان ماه مارس 2018 فرصت داده که داوطلبانه سرزمین های اشغالی را ترک کنند، پس از اتمام این مهلت، اقدامات شدیدتری از جمله حبس در انتظار آنان خواهد بود.

منتقدان سیاست‌های کابینه نتانیاهو نیز به توافقات و مذاکرات آن با کشورهای ثالت برای پذیرفتن مهاجران اخراجی آفریقایی اعتراض دارند.

کابینه نتانیاهو تا کنون نامی از کشورهای ثالث نبرده اما برخی سازمان‌های خصوصی می‌گویند که با کشورهای رواندا و اوگاندا در باره بازگرداندن مهاجران آفریقایی گفت‌وگو شده است، اما هر دو کشور تا کنون این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها