العبادی: مسوولان سرگرم انتخابات و تروریست ها درحال عملیات هستند

العبادی: مسوولان سرگرم انتخابات و تروریست ها درحال عملیات هستند
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 23:16

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، به دنبال عملیات اخیر داعش علیه نیروهای نظامی این کشور در اظهاراتی انتقادی گفته است که مسوولان سرگرم انتخابات و تروریست ها درحال عملیات هستند.

العالم ـ عراق

پایگاه خبری "اسرار نیوز" عراق روز یکشنبه با انتشار خبری مدعی شده که به دنبال حمله گروه تروریستی داعش و کشته شدن تعدادی از اعضای پلیس فدرال و الحشد الشعبی حیدر العبادی نخست وزیر عراق از برخی مسوولان سیاسی و امنیتی به دلیل سرگرم شدن به انتخابات و غفلت از مسائل امنیتی به شدت انتقاد کرده است. 
وی از فرماندهان نظامی در وزارت کشور و وزارت دفاع و الحشدالشعبی خواسته  است تا با حفظ انضباط و اجرای قانون بقایای گروه تروریستی داعش را از بین ببرند و از انتخابات و کمپین های انتخاباتی دور بمانند. 
این خبر از سوی منابع رسمی یا مستقل تایید نشده است. 
با وجود شکست نظامی گروه تروریستی داعش در عراق اما تروریستها بازهم در مناطق مختلفی از کشور (عراق) از جمله استان کرکوک ( شمال غرب عراق ) حملاتی را انجام می دهند.
گروه تروریستی داعش همچنان با کمین در مسیر بغداد - کرکوک، نیروهای نظامی و شهروندان غیرنظامی را مورد هدف قرار می دهد. 
به گزارش ایرنا، برخی ناظران و مسوولان عراقی، کردهای جدایی طلب با حمایت مسعود بارزانی (رئیس حزب دموکرات و رئیس مستعفی اقلیم کردستان عراق) را متهم می کنند درپی ناکامی در تحقق اهداف همه پرسی جدایی طلبانه، با بکارگیری بقایای داعش برای ناامن کردن منطقه و اثبات ناتوانی نیروهای امنیتی فدرال در تامین امنیت استان کرکوک تلاش می کنند. 
درآخرین مورد این حملات تروریستی روز چهارشنبه اعلام شد داعش یک گروه 13 نفره از نیروهای الحشد الشعبی را به اسارت گرفته است. تصاویر قتل فجیع این افراد روز یکشنبه در فضای مجازی عراق منتشر شد. 
برخی منابع همچنین گفته اند این عملیات قتل سربازان عراقی کار کردهای جدایی طلب و نه داعش بوده است. 
داعش از طریق رسانه های خود مدعی شده است که از 30 بهمن تا اول فروردین جاری 103 نفر از نیروهای دولتی عراق از جمله چند افسر بلندپایه را کشته و یا زخمی کرده است. 
این گروهک تروریستی همچنین مدعی شده که در این مدت 12 خودروی نظامی، یک دستگاه اتوبوس و یک تانکر نفت نظامی ارتش عراق را منهدم کرده است.
با وجود اعلام پایان حضور نظامی داعش در عراق اوایل آذرماه گذشته، عملیات های تروریست های تکفیری در نقاط مختلف این کشور بویژه حومه بغداد و شمال، شرق و غرب کشور همچنان به طور پراکنده ادامه دارد.
رصد گزارش های مطبوعاتی نشان می دهد در هفته های باقی مانده به انتخابات پارلمانی عراق (22 اردیبهشت) بر تعداد و شدت این حملات افزوده شده است. 

پربیننده ترین خبرها