دست داشتن نتانیاهو در قاچاق تجهیزات اتمی

دست داشتن نتانیاهو در قاچاق تجهیزات اتمی
جمعه 16 تير 1391 - 08:26

نخست‌وزير کنوني رژيم صهيونيستي در وارد کردن صنايع مربوط به ساخت بمب‌ اتم از آمريکا با يک بازرگان يهودي همکاري کرده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه صهیونیستی معاریو در شمار امروز خود به نقل از منابعی در دفتر پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) نوشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیراسرائیل، سال‌های دهه هفتاد قرن گذشته در عملیات قاچاق تجهیزات و ابزارهای مربوط به ساخت بمب اتم از آمریکا دست داشته است.

به نوشته پایگاه اینترنتی عرب 48 ، نتانیاهو در این عملیات از ارنون ملیچن، بازرگان یهودی مقیم آمریکا، که پیشتر گزارش‌های رسانه‌ای فاش کرده بودند او عامل سازمان جاسوسی موساد است، کمک گرفته است.

به نوشته معاریو، اف.بی.آی اسنادی منتشر کرده است که در آن جزئیات تحقیقی فاش شده است که سال های 1985 تا 2002 درباره راه‌های ارتباط برخی شرکت‌های دروغین به وزارت دفاع آمریکا انجام شده بود و در آن این شرکت‌ها به قاچاق تجهیزاتی پرداخته اند که در ساخت سلاح‌های اتمی به کار می‌رود.

بر اساس این گزارش، این اسناد مبتنی بر تحقیقی است که ریچارد کیلی اسمیت، رئیس وقت شرکت هلی تریدینگ، شاخه اسرائیلی شبکه ای که نتانیاهو در آن فعالیت می کرد انجام داده است.

 بر این پایه، نتانیاهو در آن دوره با شرکتی که ارنون ملیچن بازرگان یهودی مقیم آمریکا اداره می کرد در تماس بود و نتانیاهو او را به مسئولان عالی رتبه نظامی در اسرائیل مانند آریل شارون معرفی کرد.

بر اساس این اسناد، اسمیت با نتانیاهو در یک رستوان در تل آویو و اماکن دیگر دیدار کرده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها