خروج بیش از 700 نیروی مسلح به همراه خانواده هایشان از غوطه/ انجام مذاکرات برای آزادسازی افراد ربوده شده توسط گروه های تروریستی

خروج بیش از 700 نیروی مسلح به همراه خانواده هایشان از غوطه/ انجام مذاکرات برای آزادسازی افراد ربوده شده توسط گروه های تروریستی
دوشنبه 6 فروردين 1397 - 17:06

خبرنگار العالم در گذرگاه عبربین گزارش داد؛ شاهد خروج حدود 15 اتوبوس حامل بیش از 700  مسلح و خانواده های آنان بوده است

العالم - سوریه

وسام الجردی خبرنگار العالم از گذرگاه عربین در غوطه شرقی گزارش داد؛ امروز برای سومین روز پیاپی، افراد مسلح و خانواده های آنان در حال خروج از زملکا، جوبر،عربین و عین ترما در غوطه شرقی هستند.

گذرگاه عربین شاهد خروج حدود 15 اتوبوس حامل بیش از 700  مسلح و خانواده های آنان بوده است.

همچننین 18 دستگاه اتوبوس برای انتقال یکهزار و 101 نفر از جمله 238 فرد مسلح از مناطق جوبر، زملکا، عربین و عین ترما در غوطه شرقی دمشق به استان ادلب در حال آماده شدن است.

در گذرگاه عربین حدود 40 اتوبوس حامل افراد مسلح و خانواده هایشان  در حال حرکت به سوی ادلب هستند،در روزهای گذشته نیز حدود 650 مسلح از این منطقه خارج شدند؛ روز گذشته نیز اتوبوس هایی به ریف ادلب وارد شدند.

درخصوص افراد ربوده شده توسط فیلق الرحمن باید گفت آنان در مراحل بعد و پس از خروج نیمی از افراد مسلح مورد توافق ازغوطه شرقی ، به سوی ادلب خارج خواهند شد که مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته و حدود 40 فرد ربوده شده باقی می مانند  تا نیمی از افراد فیلق الرحمن و جبهه النصره خارج شوند.

غیر نظامیان نیز در حال خروج از غوطه شرقی از گذرگاه مخیم الوافدین هستند ، کمی پیش حدود 500 نفر غیرنظامی خارج شدند که تیم های امدادی و ارتش سوریه نیز برای اسکان دادن آنان و امدادرسانی پزشکی در منطقه حضور دارند.

217

پربیننده ترین خبرها