بازداشت 7 نفر در فرانسه به اتهام فساد

بازداشت 7 نفر در فرانسه به اتهام فساد
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 01:13

چهار مرد از جمله مسئول یک مؤسسه یهودی و یکی از مدیران یک زندان در فرانسه که مظنون به فعالیت در یک شبکه فساد هستند، تحت بازداشت موقت قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئول نظارت بر یکی از ساختمان های سه گانه زندان فرسنس (Fresnes) در حومه پاریس و یک زندانبان مظنون به دریافت پول در ازای ارائه خدمات غیر متعارف به زندانیان عمدتاً یهودی هستند.

این خدمات شامل موارد مختلفی بوده اند: دسترسی زندانی به تلفن همراه و حمایت از زندانی در جریان روند رسیدگی به پرونده او از طریق اعمال نفوذ نزد قاضی.

مسئولان قضایی از بازداشت موقت هفت نفر خبر داده اند بدون آنکه به هویت آنها اشاره کنند.

یک منبع نزدیک به پرونده گفته است که نزدیک به 280 هزار یورو در جریان بازرسی از محل سکونت افراد مظنون و داخل زندان، کشف شده است.

دو زندانی که اقدام به پرداخت رشوه کرده اند، چهره های شناخته شده ای برای پلیس هستند: آرنو میمران (Arnaud Mimran)، سرمایه گذاری که در یک ماجرای اختلاس محکوم شده است و اریک روبیک (Eric Robic)، که در سال 2011 بعد از زیر گرفتن یک زن اسراییلی در تل آویو اقدام به فرار کرده بود.

فرد دیگری به نام فابریس تویل که متهم به اختلاس در یک پرونده مالیاتی است، مظنون به پرداخت مبالغی به مسئولین زندان می باشد.

بازپرسان پرونده به دنبال یافتن سرنخی درباره نقش مسئول یک مؤسسه یهودی در نزدیکی پاریس هستند. آیا این مؤسسه که توسط نزدیکان زندانیان حمایت مالی می شود، نقش یک بانک را ایفا کرده است؟

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها