رونمایی از یک اشتباه تاریخی/ رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در ایران عوض شد!

رونمایی از یک اشتباه تاریخی/ رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در ایران عوض شد!
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 09:06

یکی از مهمترین اتفاقات فوتبال ایران در سال گذشته، رکوردشکنی سید حسین حسینی بود که پس از چند دهه حدنصاب جدیدی در بسته نگه داشتن دروازه ثبت کرد.

العالم _ ایران / ورزشی

 سنگربان جوان استقلال موفق شد در جریان برگزاری لیگ برتر هفدهم، ۸۷۳ دقیقه دروازه تیمش را بسته نگه دارد. از این رکورد به عنوان رکورد تاریخ رقابت‌های باشگاهی ایران نام برده شد ولی با مرور تاریخ فوتبال باشگاهی ایران، مثال نقضی برای این عنوان وجود دارد.

حسینی با عبور از رکورد مودت، بیرانوند و آرمناک پطروسیان در بازی مقابل سایپا موفق به ثبت رکورد ۸۷۳ دقیقه‌ای شد اما ساشا ایلیچ دروازه‌بان سابق تیم‌های پرسپولیس و پگاه گیلان که به دریافت گل‌های زیبا شهره بود رکوردی در فوتبال ایران به نام خود ثبت کرده که تاکنون موردی بهتر از آن مشاهده نشده است.

این دروازه‌بان مقدونیه‌ای در سال ۱۳۸۵ به عضویت پگاه گیلان که در لیگ یک حضور داشت درآمد و در همان رقابت‌ها از ابتدای لیگ تا هفته سیزدهم به مدت ۱۱۵۷ دقیقه دروازه پگاه را بسته نگه داشت. این گلر با خلق چنین آماری بهترین رکورد را در فوتبال باشگاهی ایران ثبت کرد و خبرگزاری‌های کشور نیز در همان دوره خبر ثبت این رکورد را منتشر کردند.

هر چند که این رکورد در لیگ دسته یک ثبت شده و چیزی از ارزش رکوردی که حسین حسینی به نام خود ثبت کرده کم نمی‌شود و این دروازه‌بان بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه را در تاریخ لیگ برتر به خود اختصاص داده است.

به این ترتیب رکورد کلی فوتبال باشگاهی ایران با بیش از هزار دقیقه بسته نگه داشتن دروازه متعلق به ایلیچ، دروازه‌بان مقدونیه‌ای با بیش از نیم فصل گل نخوردن در سال ۱۳۸۵ است.

 نود

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها