شاهزاده سعودی: طلال به دنبال گنج قارون است

شاهزاده سعودی: طلال به دنبال گنج قارون است
شنبه 17 تير 1391 - 03:46

برادرزاده پادشاه عربستان، "طلال بن عبدالعزيز" را به تلاش براي رسيدن به پادشاهي و "گنج قارون" متهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "بسمه بنت سعود" در مقاله ای تحت عنوان "مثلث طلایی" نوشت: اظهارات اخیر طلال بن عبدالعزیز از طریق روزنامه القدس العربی، از اهداف مشکوکی پرده بر می دارد.

وی افزود: در مجله اکونومیست خواندم که کوچکترین فرزند خاندان حاکم هفتاد سال دارد، و عربستان نیازمند تغییری سریع است و طلال خواستار مشروطه سلطنتی و انتخابات پارلمانی شده است.

بسمه ادامه داد: طلال هنگامی چنین درخواستی را مطرح کرد که شانس رسیدن به پادشاهی را از دست داد .. طبیعتا این امر باعث ایجاد فشارهای روانی می شود به همین دلیل سوار بر موج انقلابهای عربی شده تا اینگونه فکر کنیم که او خواستار تحول عربستان به نظام مشروطه سلطنتی است .. تا بدین صورت طلال به پادشاهی و گنج قارون دست یابد.

بسمه تأکید کرد: در اینجا این سئوال را مطرح می کنم که چرا امیر و فرزند میلیاردر و دیگر فرزندان پولدارش، صرف نظر از اهداف سیاسی، دارایی های خود را برای بهبود وضع شهروندان عربستانی خرج نمی کنند .. چرا که ثروت آنها با رقم های نجومی بسیار بالاتر از بودجه عربستان است؛ که البته آنها از دوران ملک عبدالعزیز داراییهایی را داشتند که در دست هیچ کس دیگر نبود.

این شاهزاده سعودی انتشار اظهارات طلال از طریق روزنامه الشرق الاوسط را مشکوک و به هدف تأثیرگذاری بر افکار دانست و افزود: درحالی که کشور عربستان برای حل مشکلات خود از سالها قبل نیازمند حرکت افرادی مثل طلال است، وی دارایی های خود را در خارج از کشور ذخیره کرد، و برای غربی ها حاتم بخشی نمود.

بسمه راه نجات عربستان را "مثلث طلایی" متشکل از مجلس شورای منتخب مردم با اختیارات کامل و البته در سایه وجود قانون اساسی عادلانه، دستگاه قضایی مبتنی بر قوانین مشخص و مکتوب برگرفته از قرآن، و رسانه آزاد دانست.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها