خرازی در دیدار با عبدالله عبدالله اعلام کرد؛

ایران خواستار صلح، ثبات و امنیت در افغانستان/حمایت از مذاکره دولت افغانستان با طالبان

ایران خواستار صلح، ثبات و امنیت در افغانستان/حمایت از مذاکره دولت افغانستان با طالبان
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 12:30

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اعلام حمایت ایران از مذاکره دولت افغانستان با طالبان گفت: هدف اصلی جمهوری اسلامی، صلح، ثبات و امنیت در افغانستان است و ایران همواره از دولت‌های مستقر حمایت می‌کند.

العالم _ ایران / سیاسی

سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در ادامه ملاقات‌های خود در افغانستان، با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات روابط دوجانبه و فرصت‌ها و تهدیداتی که افغانستان با آن روبرو است مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالله عبدالله در این ملاقات اظهار داشت که دولت افغانستان تلاش می‌کند از راه مذاکره با طالبان به توافق برسد، هرچند که مسیری دشوار در پیش رو دارد.

وی افزود که علاوه بر مشکل طالبان، مشکل داعش نیز در افغانستان وجود دارد.

در این ملاقات خرازی از مذاکره دولت با طالبان حمایت کرده و در ادامه افزود: هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران، صلح، ثبات و امنیت در افغانستان است و ایران همواره از دولت‌های مستقر حمایت می‌کند.

وی با اشاره به دو انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری که در یکی دو سال آینده افغانستان در پیش رو دارد، ابراز امیدواری کرد که این دو انتخابات در کمال آرامش و با حضور گسترده مردم افغانستان و بدون دخالت قدرت‌ها انجام پذیرد.

خرازی افزود: دولتی که بدون دخالت دیگران و از طریق رای مردم به وجود آید می‌تواند بر مشکلات افغانستان غلبه کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در سفرش به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور، صلاح الدین ربانی وزیر خارجه و محمد محقق معاون رئیس  اجرایی دولت و حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پربیننده ترین خبرها